سرسنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

کاهش خودکشی در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از کاهش آمار خودکشی در این دانشگاه خبر داد

کاهش خودکشی در دانشگاه تهرانمجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه مانند هر جامعه‌ای متشکل از انسان‌های زیادی است و در این میان برخی به مرحله‌ای می‌رسند که برای پایان دادن به زندگی خود اقدام به خودکشی می‌کنند. اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر آمار خودکشی در دانشگاه تهران  روند نزولی داشته است.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش عالی باید به فکر تشکیل یک کمیته ویژه برای ریشه یابی  این مسئله  از سوی دانشجویان باشند.  این کمیته باید به دانشگاه‌ها برای آگاهی بخشی بیشتر ابلاغ شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران در این زمینه خوب عمل کرده است و دانشجویانی را که دارای شرایط ذکر شده هستند شناسایی و برای همکاری در فعالیت‌های معاونت فرهنگی به کار می‌گیرد. یکی از روش‌های بهبودی  دانشجوی افسرده یا منزوی، جذب وی به چنین فعالیت هایی است.

 سرسنگی یادآورشد: دانشگاه تهران یک مرکز مشاوره فعال دارد  این مرکز به طور جدی در حال رصد کردن اوضاع دانشجویان است تا دانشجویانی که مشکلات روحی، فشارهای روانی، مشکلات عاطفی و خانوادگی دارند، شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کند تا کمتر شاهد بروز اتفاقات ناخوشایندی باشیم.

انتهای پیام/

خبر خودکشی دانشجوی دانشگاه تهران تکذیب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار