برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر معلولین در سبزوار

نخستین جشنواره ملی شعر معلولین همزمان با هفته‌ی معلولین در سبزوار برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مرضیه کسرایی فررئیس بهزیستی شهرستان سبزوارگفت : جشنواره ملی شعر معلولین با همکاری ارشاد اسلامی و دانشگاه حکیم سبزواری و با هدف جلب توجه جامعه به توانمندی‌های افراد دارای معلولیت، شناسایی استعدادهای ادبی در بین معلولین و جامعه‌ی هدف، ایجاد روحیه‌ی نشاط برای مددجویان و استفاده از الگوهای بیان هنری برای تبیین و بیان مشکلات و معضلات معلولین برگزار می شود  .
کسرایی فر افزود : بر اساس تصمیم کمیته‌ی علمی جشنواره، مهلت ارسال آثار 20 آبان‌ماه در نظر گرفته شده و تا کنون ده‌ها قطعه شعر از معلولین شاعر و شاعران غیر معلول به دبیرخانه‌ی جشنواره رسیده و دائما در حال افزایش است.


وی افزود: برای معلولین شرکت کننده نیز محدودیتی نداریم و این عزیزان می‌تواند آثار شعری خود را با موضوعات دلخواه به دبیرخانه جشنواره که در بهزیستی سبزوار مستقر می‌باشد ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جشنواره با همکاری سازمان بهزیستی، نهادهای اجرایی، دانشگاه حکیم‌سبزواری و ارشاد اسلامی شهرستان تأمین می‌شود گفت: پیش بینی شده که بیش از 400 مهمان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت و یا مهمان افتخاری جشنواره باشند.


وی برپایی نمایشگاه عکس توانمندی‌های معلولین، نمایشگاه آثار و محصولات معلولین توانمند از شهرستان، و نمایشگاه محصولات و کالاهای مرتبط با توانبخشی از مؤسسات و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند را از سایر برنامه‌های جانبی جشنواره عنوان کرد.

به گفته‌ی مسئول دبیرخانه‌ی جشنواره شعر معلولین، موضوعاتی که برای شاعران آزاد شرکت کننده در نظر گرفته شده شامل آموزش و دانش، بهداشت و سلامت، کسب و کار و معیشت، ارتباطات اجتماعی و دسترسی آسان معلولین به امکانات زندگی اجتماعی می‌باشد.

انتهای پیام//ف.م

 

 نخستین جشنواره ملی شعر معلولین در سبزواربرگزار خواهد شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار