بهمن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست تهران در آینده ظرفیت پذیرش اعضای جدید را دارد

کارشناس مسائل اوراسیا گفت: همکاری منطقه‌ای سه جانبه می‌تواند در آینده شاهد پذیرش اعضای بیشتری باشد.

نشست تهران در آینده ظرفیت پذیرش اعضای جدید را داردشعیب بهمن کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری نخستین نشست سه جانبه در باکو، اظهار کرد: نشست تهران دومین نشستی است که  هدف اصلی از آن  ایجاد  سازوکار برای افزایش همکاری  بین سه کشور است.

تحلیلگر مسائل روسیه  بیان کرد: این همکاری‌ها ابعاد مختلفی  دارد که عمده آنها  به مباحث اقتصادی باز می‌گردد و در کانون  آن بحث کریدور  شمال_جنوب  قرار دارد.

وی ادامه داد: هر سه کشور تمایل دارند که از طریق این کریدور خطوط ریلی خود را به یکدیگر وصل کنند و از این طریق نه تنها کالای خود را می‌توانند جابه‌جا کنند، بلکه فرصتی فراهم می‌شود که  منطقه خلیج فارس به شرق اروپا وصل شود، بنابراین این مسئله  برای هر سه کشور دارای منافع اقتصادی است.

کارشناس مسائل اوراسیا با اشاره به اینکه این نشست سه جانبه در ابعاد سیاسی و امنیتی دارای اهمیت‌های فراوانی است و همکاری منطقه‌ای سه جانبه  شکل گرفته، تصریح کرد: این همگرایی در آینده  می‌تواند شاهد پذیرش اعضای بیشتری باشد.

بهمن گفت: در بُعد امنیتی  با توجه به نگرانی‌ها و اهداف مشترکی که هر سه کشور  در حوزه  مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی دارند، این نشست می‌تواند حائز اهمیت باشد، چرا که  همکاری‌های  سه جانبه در قبال مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را هماهنگ  و تنظیم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه در حوزه منطقه‌ای،  این نشست می‌تواند تسهیل کننده  روابط دو کشور و همکاری‌های آنها درخصوص حل و فصل بحران سوریه شود، بنابراین می‌توان تأکید کرد که این نشست در ابعاد دو گانه و سه گانه اهمیت فراوانی دارد.

 انتهای پیام/

برگزاری اجلاس روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار