معاون پژوهشی دانشکده مهندسی دانشگاه امیرکبیر گفت: صنعت چاپ یکی از پنج صنعت مهم دنیاست و باید علوم و فناوری این صنعت با همکاری دانشگاه ها و بخش صنعت در کشور بومی شود.

دانشگاه و بخش صنعت در کشور باید بومی شودمرتضی ابراهیمی معاون پژوهشی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان یک دانشگاه مادر مانند امیرکبیر و یک تشکل علمی و فناوری فعال در امر صنعت چاپ یک گام مهم برای توسعه صنعت چاپ در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین کارآفرینی است.

وی از توجه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مقوله دانشگاه نسل سوم و کارآفرین خبر داد و مطرح کرد: خوشحالیم که تشکل‌ها و بخش خصوصی در حال حاضر در کنار دانشگاه برای توسعه کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت توجه می‌کند.

معاون پژوهشی دانشکده مهندسی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به امضای این تفاهم نامه این حرکت را گامی مهم در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان و اظهار کرد: صنعت چاپ یکی از پنج صنعت مهم دنیاست و باید علوم و فناوری این صنعت با همکاری دانشگاه ها و بخش صنعت در کشور بومی شود.

ابراهیمی راه‌اندازی انستیتو را یکی از آمال انجمن  همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد و گفت: این انستیتو بسیاری از مشکلات و چالش های صنعت چاپ را برطرف خواهد کرد.

وی یکی از برکات این تفاهم نامه را همکاری انجمن ها برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در صنعت چاپ و ورود فارغ التحصیلان به این بخش اشتغالزا عنوان کرد و یادآور شد: با وجود همه ظرفیت ها و توانمندی های صنعت چاپ در کشورمان، در چهار دهه گذشته با وجود توجه جهانی به صنعت چاپ هم دانشگاه و هم صنعت از توجه به توسعه همه جانبه این صنعت غافل مانده است.

انتهای پیام/

ضرورت شناسایی نیازهای صنعت و بازارکار در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار