پروژه افزایش مضاعف تعداد پناهگاه‌های اتمی در سوئد به منظور مقابله با حوادث احتمالی+ تصاویر

سوئد که اکنون تعداد زیادی پناهگاه‌های اتمی در اختیار دارد، در صدد افزایش شمار آن‌ها تا دو برابر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سوئد به عنوان کشوری واقع در شمال اروپا با جمعیت پراکنده‌ی 10 میلیون نفری، در حال حاضر 65 هزار پناهگاه اتمی در اختیار دارد تا در صورت حمله احتمالی، از شهروندان خود محافظت کند. با این‌حال، به نظر می‌رسد این تعداد از پناهگاه‌ها برای این کشور کافی نیست. آژانس حوادث احتمالی غیرنظامی سوئد در گزارشی جدید درخواست احداث 50 هزار پناهگاه اتمی دیگر را ارائه کرده است.

بررسی پروژه افزایش مضاعف تعداد پناهگاه‌های اتمی در سوئد+تصاویر

سوئد در بحبوحه جنگ سرد، برای احداث تعداد بسیاری از پناهگاه‌های اتمی در سراسر این کشور سرمایه گذاری کرد. با این‌حال، اکنون که از پایان مراحل احداث آخرین پناهگاه 15 سال می‌گذرد، بسیاری از این پناهگاه‌ها بدون استفاده باقی مانده اند. در حال حاضر، پناهگاه‌های اتمی سوئد ظرفیت پذیرش 7 میلیون نفر را دارد. با این‌حال، رشد سریع جمعیت در این کشور موجب شده است این ظرفیت برای سوئد کافی نباشد.

بررسی پروژه افزایش مضاعف تعداد پناهگاه‌های اتمی در سوئد+تصاویر

آژانس حوادث احتمالی غیرنظامی سوئد در گزارشی به درخواست دولت این کشور، پیشنهاد احداث 50 هزار پناهگاه اتمی دیگر در طول دوره‌ای 10 ساله را ارائه داده است. در این گزارش همچنین پیشنهاد شده است عملیات احداث این پناهگاه‌ها از سال 2019 آغاز شود. تخمین زده می‌شود این پروژه برای سوئد نزدیک به 240 میلیون دلار هزینه به همراه داشته باشد.

علاوه بر استکهلم که پرجمعیت‌ترین بخش سوئد به حساب می‌آید، انتظار می‌رود اولویت این پروژه احداث پناهگاه‌هایی در جزیره «گوتلاند» باشد که پیشتر به عنوان نقطه احتمالی برای حمله روسیه عنوان شده بود و برای نخستین بار پس از یک دهه بار دیگر حضور نظامی نیروهای سوئدی در آن افزایش یافته است.

علاوه بر ساخت پناهگاه‌های جدید، سایر پناهگاه‌ها نیز نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند که برای دولت سوئد نزدیک به 1 میلیارد کرون هزینه به همراه خواهد داشت. بهبود تهویه هوا و به روز رسانی تجهیزات تنفسی در میان اقدامات لازم برای بازسازی این پناهگاه‌ها قرار دارد.

بررسی پروژه افزایش مضاعف تعداد پناهگاه‌های اتمی در سوئد+تصاویر

بسیاری از پناهگاه‌های اتمی در سوئد در ساختمان‌های مسکونی و مناطق اداری قرار گرفته اند. بر اساس گزارش آژانس حوادث احتمالی سوئد، این پناهگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که در برابر تمامی خطرهای ممکن، از جمله موج انفجار، ترکش، تسلیحات بیولوژیک، آتش و تشعشعات رادیواکتیو قادر به حفاظت از مردم باشند. با این‌حال، در شرایط صلح بسیاری از این پناهگاه‌ها برای اهداف دیگری، مانند محلی برای پارک خودروها، استفاده می‌شوند.

بررسی پروژه افزایش مضاعف تعداد پناهگاه‌های اتمی در سوئد+تصاویر

از دیگر اقدامات سوئد در مسئله آمادگی برای جنگ می‌توان به اجرای دوباره قانون خدمت اجباری سربازی در ابتدای سال جاری میلادی و افزایش چشم‌گیر بودجه نظامی این کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

تعداد پناهگاه‌ها در سوئد افزایش می‌یابد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار