ثبت نام ۳ هزار خیرخواه در نمایشگاه کتاب تبریز

مسؤول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک به ۱۵ هزار نفر در طرح خیرخواهانه اهدای عضو در استان ثبت نام کرده که حدود ۳ هزار نفر از این تعداد مربوط به روزهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رسول زارع زاده مسؤول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان از طرح اهدا عضو بسیج جامعه پزشکی استان،گفت:نزدیک به ۱۵ هزار نفر در طرح خیرخواهانه اهدای عضو در استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کرده که حدود ۳ هزار نفر از این تعداد مربوط به‌روزهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز است.

وی بابیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، طرح اهدای عضو در استان را یک طرح خداپسندانه دانسته و از این طرح اعلام حمایت کردند، افزود: انتظار می‌رود با وحدت رویه و یکدلی مسئولین خیرخواه و همکاران واحد اهدا اعضا بسیج جامعه پزشکی تا پایان سال این آمار دو برابر شود.

مسؤول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر این مرکز پیوند در شمال غرب کشور و در بیمارستان امام رضا(ع) افتتاح شد، گفت: موضوع پیوند اعضا به‌قدری بااهمیت است که در کشور ۲۷ هزار نفر در نوبت قرار دارند.

وی افزود: متأسفانه به لحاظ کمبود اهدای عضو روزانه ۷ تا ۱۱ بیمار در اثر عدم دریافت عضو جان خودشان را از دست می‌دهند.

زارع زاده بابیان اینکه سالانه در حدود ۸ هزار نفر دچار مرگ مغزی شده که فقط چهار هزار نفر از آن‌ها برای پیوند اعضا مناسب بوده و قابل وصول است، افزود: چهار هزار نفر از افراد مرگ مغزی شده که نمی‌توان پیوند اعضا کرد به دلیل برخی مشکلات از قبیل آسیب‌دیدگی کلیه، کبد، بیماری، ورود الکترو شوک به بدن و غیره است.

انتهای پیام/ش

اعلام حمایت نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی از طرح اهدای عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار