نمایشگاه مطبوعات؛ فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با کار خبری

برگزاری نمایشگاه مطبوعات، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازدید از جشنواره و نمایشگاه‌های فرهنگی، همواره یکی از گزینه‌های آموزش و پرورش برای اردو‌های دانش‌آموزی است. نمایشگاه‌های فرهنگی می‌توانند یکی از بهترین فرصت‌هایی باشند که دانش آموزان را با دنیای فرهنگ و هنر آشنا کنند و مسیر انتخاب رشته و یا شغل را برای آن‌ها هموار نمایند.

با توجه به اینکه این روز‌ها رسانه‌ها دیگر محدود به سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نمی‌شوند و دسترسی عموم مردم بالاخص نسل جدید به رسانه‌های نوین بیشتر شده است، باز هم برپایی نمایشگاه مطبوعات با حضور اکثر رسانه‌های کاغذی و مجازی، فرصتی برای دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش فراهم آورد.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، پس از گذشت چند روز از آغاز به کار خود، در کنار حضور مدیران دولتی و چهره‌های فرهنگی هنری، میزبان دانش آموزان شد. به همین منظور خبرنگار ما با گروهی از دانش آموزان و مسئولان مدارس که به بازدید از نمایشگاه مطبوعات آمده بودند، گفتگو کرده است.

/////////////

یکی از مسئولان همراه دانش آموزان درخصوص جذابیت نمایشگاه مطبوعات برای دانش آموزان گفت: من در سال‌های گذشته در نمایشگاه مطبوعات حضور نداشتم؛ اما به نظرم نحوه برگزاری آن در سطح خیلی پایین و پیش پا افتاده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در نمایشگاه به منظور آشنایی بیشتر با فضای مطبوعات، بیان کرد: قصد ما از حضور دانش آموزان در نمایشگاه مطبوعات، آشنایی بیشتر بچه‌ها با فضای مطبوعات، رسانه‌ها و نویسندگی است. خیلی از این دانش‌آموزان در مرحله انتخاب رشته هستند و به ادبیات و نویسندگی علاقه دارند، اما با این نحوه برگزاری بعید می‌دانم، انتخابی درست داشته باشند.

طناز مظاهری دانش آموز پایه نهم، درباره برپایی نمایشگاه مطبوعات گفت: از مدرسه به اینجا آمدیم که تا حدودی با فضای رسانه‌ها و مطبوعات آشنا شویم و از این فضا (نمایشگاه مطبوعات) گزارش و تحقیقی تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال انتخاب رشته می‌کنم، اظهار کرد: انتخاب خودم فقط عکاسی است. می‌خواهم عکاس خبری شوم.

این دانش‌آموز افزود: اولین باری است که به نمایشگاه مطبوعات می‌آیم و با توجه به اینکه همه رسانه‌ها هستند، به خوبی جواب سوال‌هایم را گرفتم.

/////////////

نسترن مولوی دیگر دانش آموز پایه نهم، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال اولین باری است که به نمایشگاه مطبوعات می‌آیم و برایم خیلی جذاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه گرایشش به انتخاب رشته ریاضی است، گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات برای همه جذاب است، چرا که مردم با همه موضوعات و آدم‌ها آشنا می‌شوند.

این دانش آموز، با اشاره به اینکه خبرنگاری و کار در مطبوعات، تجربه جذابی است، گفت: امروز در بازدیدی که از نمایشگاه داشتیم، از هدف رسانه ها، سال تأسیس آنها و ... پرسیدیم.

/////////////

در پایان باید گفت؛ این همکاری آموزش و پرورش با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه ختم نمی‌شود؛ هرسال با برپایی نمایشگاه مطبوعات، خود دانش آموزان بدون آنکه نیاز به همکاری این ارگان‌ها داشته باشند خواهان حضور در نمایشگاه‌ها هستند و چیزی که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد اهمیت به آموزش دانش آموزان است. این نهاد باید از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها یا رفتن به سینما و تئاتر و ایجاد کارگاه‌های آموزشی آن‌ها را با فضای حرفه ای رسانه‌ آشنا کند.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار