شهرداری ها موظف به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان شهرداری ها را مکلف به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با اشاره به وضعیت منطقه منبع آب در اهواز و وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه گفت: شهرداری موظف است که از چنین ساخت و سازها جلوگیری به عمل آورد.

وی بیان داشت: شهرداری مکلف به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر است و در صورت روبرو شدن با چنین پدیده ای آن را تخریب و به فضای سبز تبدیل کند.

حاجی‌زاده حادثه سقوط صخره بر چند خانه در منطقه منبع آب اهواز را اجرای نکردن مصوبات گذشته که مربوط به ساخت و سازها بوده دانست و افزود: جدا از وجود برخی از افراد سودجو که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند، فقر، بیکاری و مهاجرت از روستا به شهر موجب می شود که افرادی در حاشیه شهر اقدام به احداث ساختمان غیرمجاز کنند که موجب تهدید جانی برای آن ها می شود و دلیل این اتفاق اجرا نشدن برخی مصوبات از سوی مسئولان است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان دستور داد مستندی از وضعیت پیشین منطقه منبع آب، کوی رمضان و بلوار نواب تهیه گردد تا وضعیت این مناطق برای رئیس جمهور تشریح شود.

این مقام مسئول با بیان این که مناطق حادثه‌خیز خوزستان که در خطر زلزله و لغزش زمین قرار دارند شناسایی شوند اذعان داشت: برای انجام مطالعات لرزه‌نگاری مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می شود.

عباس پورسلان، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: از جمله برنامه های قابل پیگیری در حوزه مقابله با زلزله ایمن‌سازی ساختمان‌ها، بهبود نقاط شهری خاص در زلزله، توسعه و بهبود روش‌های اجرایی و غیره است.

وی با بیان اینکه مقابله و مدیریت زلزله قابل پیش بینی است بیان داشت: برداشت‌های بی‌رویه منابع آب زیرزمینی در محل‌های آسیب‌خیز موجب اتفاقات ناگواری می‌شود که باید از آن جلوگیری به عمل آید.

پورسلان اذعان کرد: نظارت بر طرح‌های ساختمانی و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در تصمیمات زیربنایی را نیز در این راستا مهم دانست.

انتهای پیام/گ

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز وظیفه شهرداری ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.