مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزد:

سهم ویژه‌ صنایع و معادن استان یزد در آلودگی هوا

مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزدگفت:در سال جاری برخوردهای قانونی با واحدهای آلاینده در استان یزد در دستور کار اداره محیط‌زیست استان قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید مصطفی میرزاده مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزد گفت: منشأ آلاینده‌های هوای استان را عوامل داخلی دانست و عنوان کرد: صرفاً آلودگی هوا فقط به بحث ترددها و رفت‌وآمد خودروها در سطح شهر مربوط نمی‌شود و منابع مختلف آلاینده در سطح شهر به‌ویژه صنایع و معادن در استان یزد سبب آلودگی هوا شده است و سهم ویژه‌ای در آلودگی هوا دارند.

 میرزاده در خصوص برنامه‌های اداره محیط‌زیست استان یزد در راستای کاهش روزهای ناسالم در استان، تأکید کرد: در سال جاری برخوردهای قانونی با واحدهای آلاینده در استان یزد در دستور کار اداره محیط‌زیست استان قرارگرفته است که در صورت عدم اجرا برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص میزان آلایندگی‌های هوای استان یزد، گفت: خوشبختانه هوای استان یزد در یک هفته اخیر برخلاف دیگر نقاط کشور که درگیر ریز گردهای بوده‌اند، در وضعیت سالم به سر می‌برد.

 میرزاده افزود: در اوایل صبح امروز مختصر گردوغباری در استان دیده‌شده است که خوشبختانه این گردوغبار یک‌ساعتی بیش نبوده است و مشکل برطرف شده و در حال حاضر هوای استان یزد در وضعیت سالمی به سر می‌برد.

مسئول ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان یزد عمده دلیل گردوخاک در استان را تغییرات فصلی عنوان کرد و اظهار داشت: هوای استان یزد معمولاً درگیر تغییرات فصلی قرار می‌گیرد؛ به همین علت در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان به دلیل وزش بادهای شدید شاهد گردوغبار در استان هستیم که معمولاً این آلودگی‌ها مقطعی هستند و مشکل خاصی را برای استان به بار نمی‌آورند.

میرزاده از روند رو به کاهش روزهای آلوده در استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری 19 روز آلوده در استان داشته‌ایم که بررسی مقایسه‌ای کیفیت هوای استان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 27 روز بوده است، نشان می‌دهد که روزهای ناسالم در استان 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است؛ همچنین روزهای آلوده در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال جاری 44 روز بوده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در سال جاری طرح مطالعه و شناسایی محدوده کانون‌های مولد گردوغبار در استان در راستای سنجش سهم منابع طبیعی و صنایع در میزان تولید گردوغبار اجراشده است، تصریح کرد: این طرح در سال جاری با همکاری دانشگاه یزد، ستاد بحران استان و منابع طبیعی استان اجراشده است و خوشبختانه توانسته‌ایم در این طرح به اهداف موردنظر خود دست‌یابیم.

وی از کاهش 33 درصدی روزهای آلوده استان در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

میرزاده جلوگیری از راه‌اندازی صنایع آلاینده جدید در استان را از دیگر اقدامات مؤثر اداره محیط‌زیست استان در جهت کاهش آلودگی هوای استان برشمرد و اذعان کرد: در سال جاری در محور یزد اردکان که محور اصلی تولید در استان است از راه‌اندازی این‌گونه صنایع جلوگیری شده است.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از راه‌اندازی صنایع آلاینده جدید در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار