چهار هزار و ٦٠٠ مسجد مازندران مرکز نشر تفکر توحیدی

 چهار هزار و ٦٠٠ مسجد مازندران به عنوان مرکز نشر تفکر توحیدی می‌تواند سبک زندگی دینی، اعتقادات و باور‌های مردم را در جهت صحیح هدایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد فوقی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: امروز حملات دشمن سخت افزاری بوده و نرم افزاری است که در حوزه سخت افزاری سلاح‌های نظامی و مخرب برای اماکن عمومی، ساختمان‌ها، نهادها، ادارات و در حوزه نرم افزاری دشمن با فکر و اعتقادات مردم سرو کار دارد و به دنبال تخریب سبک زندگی دینی، اعتقادات و باور‌های مردم است.

وی افزود: در بحث پدافند غیرعامل رسالت مساجد استحکام سازی بنای مساجد بوده که با وجود چهار هزار و ٦٠٠ مسجد در استان، دولت باید به این امر توجه داشته باشد و با فراهم کردن زمینه‌ها و بستر مقاوم‌سازی بتوانیم در زمان بروز حوادث این مکان مقدس را به پناهگاه امن برای مردم تبدیل کنیم.

فوقی گفت: مسجد صرف محل عبادت نیست بلکه محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش شان احیای کارکرد‌های مساجد همانند صدر اسلام بوده که در کنار شبستان مسجد بسیاری از امکانات جانبی باید مقاوم‌سازی شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: استعمارگران در سده‌های اخیر تلاش کردند کارکرد مسجد را کاهش دهند، اما باید بدانیم مسجد به عنوان مرکز نشر تفکر توحیدی لازم است و بسیاری از فعالیت‌ها دراین مکان باید صورت گیرد.

وی گفت: اکنون هزار و ١١١ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال بوده که ٦٠ درصد این کانون‌ها در مساجد روستایی و محروم است.

انتهای پیام/آ

۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی مساجد مازندران در روستا‌ها فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.