کوبا: آمریکایی‌ها درباره حملات صوتی در هاوانا عمدا دروغ‌پردازی کردند

­وزیر امور خارجه کوبا، آمریکا را به دروغگویی در مورد حملات صوتی مرموزی متهم کرده است که دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا مدعی شده بودند در پی آن دچار بیماری شده‌اند.

کوبا: آمریکایی‌ها درباره حملات صوتی در هاوانا عمدا دروغ‌پردازی کردندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس، ­وزیر امور خارجه کوبا، آمریکا را به دروغگویی در مورد حملات صوتی مرموزی متهم کرده است که دیپلمات های آمریکایی در هاوانا، پایتخت کوبا مدعی شده بودند در پی آن دچار بیماری هایی از جمله سردرد، مشکلات و آسیب‌های شنوایی شده اند.

برونو رودریگز گفت آمریکا در مورد این حملات که دولت کوبا آگاهی از آن را رد کرده است، «به عمد دروغ گفت».

مقام کوبایی با حضور در یک کنفرانس خبری تاکید کرد این مسئله «به عنوان یک توجیه سیاسی برای ضربه زدن به روابط دو جانبه و از بین بردن پیشرفت های بدست آمده» در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما مورد استفاده قرار گرفت.

رودریگز افزود نزاع بر سر این موضوع باعث تاخیر در طرح همکاری بهداشت عمومی و برگزاری جلسات فنی در زمینه های کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و دانشجویی شده است.

دولت ترامپ مدعی شده بود 24 مقام این کشور و یا وابستگان آنها در کوبا مورد حملات عمدی قرار گرفته اند. بسیاری از این مقامات گزارش داده اند پیش از بیمار شدن در معرض صداهای شدید و بلند قرار گرفته اند.

با این وجود آمریکا دولت کوبا را به اجرای این حملات متهم نکرده بود ولی گفته بود این کشور به تعهدات خود در محافظت از دیپلمات های خارجی در اراضی خود عمل نکرده است.

کوبا تاکید کرده است فناوری را که توانایی اجرای حملات صوتی داشته باشد ندارد و رودریگز گفته است علائم گزارش شده نشان می دهد که بیماری آنها یک دلیل مشخص نداشته است.

آمریکا در واکنش به این موضوع تعداد دیپلمات های خود در سفارت هاوانا را به 60 درصد کاهش داده است و با اخراج دیپلمات های کوبایی از سفارت این کشور در واشنگتن، برای آمریکایی هایی که به کوبا سفر می کنند هشدار سفر صادر کرده و در طرف مقابل برای کوبایی ها در هاوانا روادید سفر به آمریکا صادر نمی کند.

 

انتهای پیام/

 

کوبا از سیاست‌های دروغین آمریکا انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار