مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: با پرداخت ۱۰ درصد سهیمه زکات کشور از سوی مردم، فارس رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان زکات در فارس جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسالی، مردم فارس بیش از چهار استان برخوردار کشور زکات پرداخت کرده‌اند، افزود: با پرداخت به‌موقع زکات در ۶ ماهه نخست ۸۹ درصد از کل برنامه پیش‌بینی‌شده سال جاری محقق شده است.

بذرافشان با اشاره به رشد بیش از ۲۶۰ درصدی مشارکت مردم فارس در پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه پارسال، بیان کرد: بخشی از مبلغ جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز‌های خانوار‌های زیرپوشش در قالب کمک به تأمین مسکن، درمان، جهیزیه و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان شهر و محل جمع‌آوری هزینه می‌شود و بخش دیگری در پروژه‌های عام‌المنفعه با نیت زکات دهنده هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود روند جمع‌آوری زکات فطریه نیز در سال‌های آینده بیش از گذشته از سوی خیران و آحاد جامعه استمرار یابد.
انتهای پیام/ر

افزایش جمع آوری زکات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.