۱۰۵ درصد برنامه تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان محقق شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: ۱۰۵ درصد برنامه تولید این شرکت در نیمه نخست سال جاری محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در دومین روز برپایی نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان بیان داشت: با توجه به همه سختی ها و مشکلاتی که وجود دارد؛ خوشبختانه در نیمه نخست سال جاری به سقف تولید تعهد شده مان دست یافتیم و با زحمات و پشتکار فراوان همکاران در بخش های مختلف اعم از عملیاتی، فنی، خدماتی، پشتیبانی و ستادی توانستیم فراتر از تعهدات تا سقف ۱۰۵ درصد نفت تولید کنیم.

وی تصریح کرد: این امر محقق نمی شود مگر در سایه وحدت، وفاق، همدلی و از خودگذشتگی تمامی نیروها که در مواقع رخدادی همچون بروز اشکال در یک خط لوله یا سیستم های بهره برداری به موقع در محل حضور پیدا می کنند و تا رفع مشکل آن در محل می مانند و برای آن ها ساعت 2 نیمه شب و 3 ظهر و سرما و گرما و عید و تعطیلات و غیره معنایی ندارد و انگیزه شان فقط کار است.

ناصری با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، راهبری از مخازن گازی ژوراسیک مسجدسلیمان، بنگستان لب سفید، بنگستان کارون، بنگستان قلعه نار و مخزن کوه آسماری را برعهده دارد، اذعان داشت: توسعه و تولید از این مخازن برنامه ریزی گردیده ولی در مخازن بنگستان کارون و همچنین مخزن کوه آسماری به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اظهار کرد: میزان تولید گاز در این شرکت هم اکنون ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز است که بخشی از آن برای تأمین خوراک مجتمع پتروشیمی رازی ماهشهر، بخشی برای تأمین خوراک پالایشگاه گاز مسجدسلیمان، بخشی به منظور خوراک کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ اهواز و حدود ۲۷ میلیون فوت مکعب در روز نیز برای تزریق در میدان نفتی هفتکل مصرف می شود.

این مقام مسئول درخصوص پروژه های پشتیبانی از تولید افزود: همانگونه که تولید برای ما مهم است، استمرار و پشتیبانی از آن هم از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بنابراین پروژه های حمایت از تولید هم جزء رئوس و اولویت های اساسی هیئت مدیره این شرکت است. بر همین اصل، پروژه های مختلفی با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان توسط مدیریت های مختلف در قالب شرح نیاز تهیه شده و سپس در هیئت مدیره شرکت تعریف و تصویب شده اند.

قباد ناصری بیان کرد: پروژه دیگری که توسط همکاران شرح نیاز آن تهیه شده و برای تصویب در هیئت مدیره شرکت ملی نفت و دریافت ردیف بودجه به تهران ارسال شده پروژه ترمیم و بهسازی جاده های حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برآورد ۲۸۳ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: این پروژه از آنجایی حائز اهمیت است که بدانیم تمامی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و تأسیسات فرآورشی و چاه ها و اماکن صنعتی آن در مناطق صعب العبور کوهستانی واقع شده اند که دارای راه دسترسی بسیار سخت و پرپیچ و خم و بعضاً عرض جاده ناکافی و قوس های بسیار هستند که چالش های بسیاری را برای همکاران بخش های مختلف خصوصاً در زمان تعمیرات یا حضور اکیپ های عملیاتی - پشتیبانی ایجاد می کند. کسب مجوز اجرای این پروژه می تواند کمک شایانی به پشتیبانی از تولید بکند.

انتهای پیام/گ

تحقق 105 درصدی برنامه تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.