رئيس مركز تحقيقات اسلامی مجلس شورای اسلامی:

شکل دادن به قانون بر اساس فقه یک نیاز است

مبلغی گفت:شکل دادن به قانون بر اساس فقه یک نیاز است و باید در این زمینه فقه پرکارتر شود بنابراین گلایه و اشکال این است که فقه در این زمینه پرکاری نشان نداده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی،رئيس مركز تحقيقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مرکز تحقیقات مجلس شعاری با عنوان اشتغال ناظر به قانون مطرح کرد اظهار کرد: اشتغال دریایی است که می‌تواند ناظر به فتوا و قانون باشد بر همین اساس باید قانون را بشناسیم قانون اقتضائاتی دارد بنابراین لازم است اجتهادی متناسب با آن را در حوزه فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شکل دادن به قانون بر اساس فقه یک نیاز است و باید در این زمینه فقه پرکارتر شود بنابراین گلایه و اشکال این است که فقه در این زمینه پرکاری نشان نداده است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت:با بیان اینکه فقه با پرکارسازی قانون مخالف نیست، قانون اجازه دارد اقتضائات خود را اجرا کند ولی محتوا و روح را از فقه بگیرد؛ باید در نظر داشت روح فقه نیز منعطف است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سخنی از امام علی(ع) هر کس فضای عدل برای او ناگوار باشد یا تحمل عدل را نداشته باشد جور و ستم برای او وضعیت سخت‌تری ایجاد می‌کند بنابراین ممکن است قانون سختی‌هایی ایجاد کند ولی در نهایت سهولت، سادگی، آرامش و اطمینان به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ح

روح و محتوای قانون از فقه دريافت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار