در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی با شهردار اصفهان مطرح شد:

زیرساخت‌های حمل و نقل در جذب گردشگر بسیار نقش‌آفرین است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پرداختن به زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح استان در جذب گردشگر بسیار نقش‌آفرین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان به اتفاق اعضای شورای حمل و نقل استان ضمن دیدار با شهردار جدید اصفهان درباره پاره‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط هر دستگاه از مجموعه وزارت راه و شهرسازی با شهردار اصفهان گفت‌وگو کرد.

غلامی در ابتدا با تبریک انتصاب شهردار جدید شهر اصفهان گفت: اقدامات، فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان در حوزه‌های راه، مسکن، شهرسازی، راه‌آهن، فرودگاه، هواشناسی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود تماماً در راستای تکامل و توسعه شهر و استان اصفهان است و آن میسر نمی‌شود مگر با تعامل و همیاری که امید است این تعامل با توجه به یکسان بودن اهداف با مجموعه شهرداری‌ها بیش از پیش محسوس باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای حمل و نقل و مسکن استان در ادامه بیان داشت: استان اصفهان به عنوان یک استان توریستی که قابلیت‌های بسیاری در جذب توریست و گردشگر را دارد استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود در آن همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت بوده و پرداختن به زیرساخت‌ها و بخش حمل و نقل آن در سطح استان بسیار حائز اهمیت و در جذب گردشگر بسیار نقش‌آفرین است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اهداف مورد نظر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع گفت: انتقال بار و مسافر از جاده به ریل در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه فرودگاه اصفهان، کاربردی نمودن بخش هواشناسی برای مردم، احداث آزادراه کنارگذر غرب و شرق در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان، افزایش عمر پروژه‌ها با انجام آزمایشات فنی و همکاری با بخش خصوصی از جمله اهدافی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این دیدار فعالیت‌های انجام شده توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان را همسو با شهرداری دانست و گفت:  نقش وزارت راه و شهرسازی در توسعه شهرها و ایجاد تسهیلات لازم برای آسایش و آرامش مردم بسیار مهم است و ایجاد تعاملات فی مابین قطعاً در حل و فصل مشکلات شهری نقش بسزایی خواهد داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به تعاملات خوب فی مابین شهرداری با مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: ما در تیمی قرار گرفته‌ایم که همه با یک هدف در حال فعالیت هستیم و نتیجه و ماحصل آن عائد مردم خواهد شد و باید در این راستا مردم بدانند که هر حرکت و اتفاقی در رابطه با توسعه در شهر ایجاد می‌گردد چه دستگاه‌هایی نقش دارند.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های برنامه خود در شهرداری اصفهان خاطر نشان ساخت: شعار و محور ما در اولویت‌های برنامه‌ریزی خود بحث گردشگری و جذب گردشگر بوده که با توجه به گزارشات ارائه شده توسط دستگاه‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی هرکدام نقش مهم و کلیدی در بحث توریست و گردشگری دارند.

نوروزی گفت: اصفهان اگر بخواهد به عنوان یک شهر جهانی و مرکز توریست در کشور باشد قطعاً بدون توسعه فرودگاه درشان اصفهان، بدون داشتن زیرساخت‌های لازم در حمل و نقل، بدون داشتن راه‌آهن و قطار ایمن، بدون داشتن یک آزمایشگاه مناسب فنی برای استحکام زیرساخت‌ها، بدون یک پلیس چابک، بدون یک مجموعه هواشناسی کاربردی و بدون داشتن جاده‌های ایمن و روان و در نهایت بدون هماهنگی بین این مجموعه شدنی نیست.

وی گفت: اصفهان قابلیت جذب گردشگران بسیاری را دارد که درصدد هستیم تا بحث توریست مذهبی را هم دنبال کنیم که با توجه به وجود مکان‌هایی همچون تخته فولاد اصفهان و دیگر مکان‌های مذهبی می‌توانیم جذب توریست داشته باشیم.

وی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری را همانند یک تیم همراه دانست و در پایان اظهار داشت: ضمن حفظ رعایت مصلحت عمومی به دنبال رعایت قانون هستیم و در امور شهرسازی نیز طبق چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی پیش خواهیم رفت وامید است با تعاملات و همراهی‌های فی مابین بتوانیم به اهداف خود که همان سرافرازی کشور عزیزمان است دست پیدا کنیم.

 در این دیدار امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان، سادات حسینی مدیرکل راه‌آهن، امانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پورقیصری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، عباس زاده مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و معینی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور حضور و با ارائه گزارش، اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های خود را با شهردار اصفهان در میان گذاشتند.

 

انتهای پیام/م

 

استان اصفهان به عنوان یک استان توریستی  قابلیت‌های بسیاری در جذب توریست و گردشگر  دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.