مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

چابهار می‌تواند بزرگترین چهار راه اقتصادی و تمدنی جهان شود

‌مدیرکل میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار می‌تواند بزرگترین چهارراه اقتصادی و تمدنی جهان شود.

چابهار می‌تواند بزرگترین چهار راه اقتصادی و تمدنی جهان شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کامبیز مشتاق گوهری ‌مدیرکل میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: چابهار می‌تواند تنوع جمعیتی و تنوع فرهنگی کشور‌های عضو ایکوم را در این موزه شاهد باشد و اسپک دستاورد‌های خیلی مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی گفت: برگزاری اجلاس موزه‌های آسیا و اقیانوسیه در چابهار از دو جهت اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی بحث اول بیانیه اجلاس اسپک چابهار است که به عنوان یک سند در ایکوم ثبت خواهد شد و مورد بعدی اولین خروجی این اجلاس است.

گوهری  همچنین گفت: ایکوم متشکل از متخصصین حوزه‌های مختلف است که رفتن اسم چابهار در این لیست مزیت‌های بسیاری دارد و نقطه نظرات ملی بر نقطه نظرات محلی تاثیر می‌گذارد و ما در این بیانیه بخشی از نیاز‌ها و ویژگی‌های سرزمین خود را بیان می‌کنیم که اگر برای کشور‌های دیگر زمینه بهره برداری داشته باشد، از این بند‌ها بهره ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، هنری، صنایع دستی استان گفت: خروجی امسال این اجلاس راه اندازی و تاسیس موزه بزرگ چابهار است که این موزه به همت منطقه ازاد چابهار و استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: موزه محلی چابهار در دو لایه ملی و محلی کار می‌کند و تمدن‌ها و فرهنگ استان سیستان و بلوچستان و تمدن کشور‌های مجاور را به تصویر می‌کشد که می‌تواند تنوع قومی و تاریخی کرانه جنوبی کشور را در سواحل مکران به خوبی نمایندگی کند.

این مقام مسئول همکاری با منطقه ازاد چابهار را بسیار خوب دید و گفت: با توجه به ماموریت میراث فرهنگی، هنری و صنایع دستی ارتباط ما با همه ارگان‌ها ناگزیر است و ما باید آن را حفظ کنیم که خوشبختانه در چابهار این همکاری با منطقه ازاد چابهار به خوبی وجود دارد و ما از این فرصت برای زنده نگه داشتن ظرفیت‌های گردشگری در جنوب استان استفاده خواهیم کرد.

گوهری گفت: چابهار از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند همزمان با توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی را نیز تجربه کند، با توجه به اینکه بیشترین ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری چابهار در سواحل مکران متمرکز شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار