حریم 3 کاروانسرا در اصفهان به تصویب رسید

حریم سه کاروانسرای استان اصفهان در کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول به تصویب رسید.

حریم 3 کاروانسرا در اصفهان به تصویب رسیدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ حریم کاروانسراهای مرنجاب، سگزی و مهیار در کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول به تصویب رسید.

در جلسه کمیته حرایم آثار ملی غیرمنقول که با حضور اعضا و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، حرایم آثار تاریخی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و با تایید کارشناسان به تصویب رسید.

«فرهاد نظری» مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور با اعلام این مطلب گفت: حریم کاروانسرای مرنجاب با شماره ثبت 12126 و همچنین کاروانسرای سگزی با شماره 2700 و کاروانسرای مهیار با شماره 354 پس از بررسی و تایید کارشناسان مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: کاروانسرای مرنجاب، قلعه‌ای در کویر آران و بیدگل کنار دریاچه نمک آران ‌است که توسط شاه عباس در سال ۱۰۱۲ قمری ساخته شده‌ است.

به گفته وی، این کاروانسرا از جمله آثار تاریخی با اهمیت در منطقه است که در کویر آران و بیدگل و در مسیر راه ابریشم قرار دارد به طوری که کاروان‌ها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می‌گذشتند.

همچنین کاروانسرای صفوی سجزی مربوط به دوره صفوی است و در سگزی، داخل شهر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

کاروانسرای مهیار نیز مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان شهرضا، بخش مرکزی ـ روستای مهیار واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۲۱ با شماره ثبت ۳۵۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/

حریم سه اثر تاریخی اصفهان تعیین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.