مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یزد:

بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور در یزدافتتاح می شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یزد از افتتاح بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یزد از افتتاح بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور در مرکز و جنوب شرق کشور در شهرستان اشکذر استان یزد در دهه فجر امسال خبر داد.

طاقه باف با اشاره به این که توسعه واحدهای صنایع تبدیلی مهم‌ترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی این استان است، گفت : صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حال‌ حاضر به‌ عنوان یکی از بخش‌های مهم و اساسی صنعت استان محسوب می‌شود.

وی صنایع تبدیلی کشاورزی را رکن اساسی امنیت غذایی در جامعه دانست و بیان کرد: این صنایع نقش اساسی در حفظ کیفیت و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند.

طاقه ‌ باف با اشاره به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت سفید و قرمزدر استان یزد، گفت: تا پایان امسال یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته ‌ ترین کشتارگاه‌های طیور کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره ‌ برداری خواهد رسید .

وی با اشاره به افتتاح این کشتارگاه صنعتی مدرن و تمام اتوماتیک در آینده نزدیک، گفت: قطعا ً کشتارگاه سپیدمرغ شیرکوه یزد الگویی درخشان در جهت ارتقاء کیفیت تولید گوشت سفید اعم از مرغ، بلدرچین و بوقلمون و همچنین اعتلای سلامت و بهداشت و امنیت غذایی مردم در سطح کشور خواهد بود .

طاقه‌ باف افزود: این واحد در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و زیر بنای 10 هزار متر مربع ا یجاد شده است که با راه‌اندازی آن فرصت اشتغال بیش از 150 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود

وی ظرفیت تولید سالانه این کشتارگاه را بیش از 18 هزار تن برآورد و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را بیش از 300 میلیارد ریال عنوان کرد .

این مقام مسئول اهداف راه‌اندازی کشتارگاه مزبور را عرضه گوشت مرغ، بلدرچین و بوقلمون باکیفیت در سراسر کشور و زمینه‌سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره‌گیری از امکانات سردخانه‌ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان مرغداران منطقه و تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و کشتار متمرکز برشمرد .

طاقه‌ باف در پایان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی و لزوم برندسازی محصولات تولیدی در بخش صنایع کشاورزی، این کشتارگاه صنعتی مدرن می‌تواند قدم موثری را در سطح کشور و حتی در سطح بین‌الملل بردارد.

انتهای پیام/ ی

توسعه پایدار و دستیابی به امنیت غذایی در زمینه گوشت سفید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد سابقی
۰۱:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاگرد می خوای
آخرین اخبار