بازدید استاندار یزد از بافت جهانی یزد

استاندار یزد با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و جمعی دیگر از مسئولین استانی از گسترده ترین بافت تاریخی کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ صبح روز پانزدهم آبان ماه محمود زمانی قمی استاندار یزد با همراهی فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و جمعی دیگر از مسئولین استانی از گسترده ترین بافت تاریخی کشور بازدید کرد.

دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این بازدید ضمن تبریک انتصاب محمود زمانی قمی به سمت استاندار شهر جهانی یزد، عنوان کرد: تنها وجه تاریخی بافت شهر بادگیرها و آنچه ثبت جهانی این بافت تاریخی را بی‌نظیر و منحصر به فرد کرده است، پویایی و زنده بودن، روحیه اجتماعی این بخش، وسعت و گستردگی آن است.

وی افزود: فعالیت‌های اجتماعی، ‌فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در بافت تاریخی شهر یزد بیانگر زنده بودن و حیات اجتماعی این محوطه تاریخی، پویایی و رو به رشد بودن آن است که اهالی آن با پایبندی به سنت‌‌ها و ارزش‌های گذشتگان روزگار می‌‌گذرانند.

دانش یزدی ادامه داد: امیدواریم با همراهی و همکاری مقام ارشد استان و دیگر ارگان های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، بتوانیم در حفظ و نگهداری، معرفی و همچنین شناساندن میراث گرانبهای خود به جهانیان گامی مثبت و موثر برداریم.

گفتنی است: ادای احترام به مقام شامخ سومین شهید محراب آیت ا... صدوقی، بازدید از خانه تاریخی صدرالعما به عنوان مکان موزه منطقه ای یزد، بازار تاریخی شاهزاده فاضل و مسجد فرط از برنامه های بازدید استاندار یزد بود.

انتهای پیام/ ی

بافت تاریخی یزد امروز میزبان استاندار جدید بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار