سانسور شبکه‌های غربی از پیاده روی اربعین

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به وجود کلمه «اربعین» در قرآن کریم، از عظمت پیاده روی اربعین و سانسور شبکه‌های غربی گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس امور دینی، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شبهات تاریخی اربعین و سانسور‌های خبری شبکه‌های غربی گفت: در پاسخ به شبهه افکنان تاریخ اربعین باید اینگونه گفت؛ واژه اربعین ۴ بار در قرآن کریم آمده است و در این باره نزدیک به ۲ هزار روایات از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) داریم. تاکنون درباره اربعین حسینی  شبهات تاریخی زیادی گفته شده اما این واقعه تاریخی در صدر همه اربعین‌های معصومین و اسرای کربلا قرار دارد.
 
این سخنران و کارشناس مذهبی ادامه داد: همراه آنان شخصیت برجسته تاریخی مانند جابر ابن انصاری که خود از صحابه سِر رسول خدا (ص) بود، بر مزار شهدا آمد. انصاری سوابق درخشانی را در ۹ جنگ مهم پیامبر (ص) داشته و علمای اهل سنت نیز حضور جناب جابر ابن انصاری را تایید کرده و برای او ارزش و جایگاه قائل هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی، در خصوص بازتاب پیاده روی اربعین در رسانه های غربی، بیان کرد: جلوی تابش خورشید را با دست نمی‌شود گرفت، امام حسین (ع) به قدری مبتنی بر حق است، که نیازی به شبکه های غربی نیست و در جهان به وضوح روشن است.
 
وی با بیان روایتی از امام صادق (ع)، تصریح کرد: «بکت الانس و الجن و الطیر و الوحش حتی ذرفت دموعهاتا؛ گریه کردند آدمیان و جنیان و مرغان و وحشیان تا اینکه اشک هایشان جاری شد». مظلومیت و قیام عاشورا و امام حسین (ع) قابل کتمان نیست و با عدم بیان و پخش رسانه‌ها، چیزی از عظمت و بزرگی راهپیمایی اربعین حسینی کم نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان یادآور شد: خود سید الشهدا (ع)، راه را با روشنی باز می‌کند. اصلا آقا عبدالله الحسین (ع) غیر ارادی جهانیان را به خود جذب می کند و نیازی به یک یا دو رسانه نیست.
 
انتهای پیام/
 

واژه اربعین چندبار در قرآن آمده است؟

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
نهضت امام حسین (ع) جهانی شده نیاز به پخش مراسم اربعین از شبکه های غربی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
از ترس چیزی نمیگویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
این سیل اربعین به وجودت شده روان
آتش به اختیار تو می کشد چنین زبان
عالم به اذن تو تغییر می کند زائر حسین
عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
با آل علی هرکه درافتد برافتد .بذارین تا میتونن سانسور کنن. کل دنیا عظمت اربعین .امام حسین و14 معصوم ووحدت شیعه وسنی اهل بیت دوست را میدونن. ادیان دیگر هم سیاه پوش کردن کلیساهارو به احترام ابا عبدالله الحسین .از حسادت وکینه هرکاریدوست دارین بکنید این شمع حسینی تا ابد خاموش نخواهد شد ولی کفار.وهابیون ودشمنان امت اسلام نابود میشن وشدن واز پایه شروع شده از کاخ سعودیها شروع شده...شکرت خدا
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
مگه اونا ادعایه ازادی بیان نمی کنن پ چرا در مورد اربعین چیزی نمی گن