ذوالنوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد آشوب در لبنان هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا و اسرائیل با وادار کردن حریری به استعفا، می‌خواهند که آشوب داخلی را در لبنان برپا کنند.

آمریکا و اسراییل به دنبال ایجاد آشوب در لبنان هستندمجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استعفای نخست وزیر لبنان و دست‌های پشت پرده اسرائیل و عربستان در این رابطه، اظهار کرد: امروز شاهد یک ائتلاف سیاسی در منطقه هستیم که با روی کار آمدن ترامپ تقویت شده و آن اتحاد عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی است که برخی از کشورها را تحت الشعاع قرار داده‌اند.

وی افزود:‌ عربستان با توجه به نفوذی که بر روی مدیران برخی جریان‌های سیاسی در منطقه دارد تلاش می‌کند که دایره این ائتلاف را گسترده‌تر کند و کشورهای منطقه را تحت تاثیر آن قرار دهد.

ذوالنوری تصریح کرد: جریان 14 مارس و حریری از گذشته در مقابل بدنه حکومتی و مردمی لبنان بوده که سعی در اختلال در امور حکومت داشته است. لذا در این موضوع عربستان سعودی سعی دارد بعد از شکست‌های سهمگین خود در منطقه بتواند بخشی از افکار عمومی را با استفاده از فرافکنی توجیه کند.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال خاورمیانه‌ای جدید با محوریت "صهیونیسم" بود و این موضوع با وجود محور مقاومت با شکست روبه رو شد، همچنین این کشور در صدد به راه اندازی جنگ نیابتی و تقویت و جریان‌های تکفیری مانند داعش بود که این امر نیز با شکست مواجه شد. لذا شکست‌های پی در پی سبب شده تا آمریکا و اسرائیل به دنبال ریشه این ناکامی‌ها باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند که یکپارچگی و وحدت دولت، ملت و ارتش حزب الله لبنان را بر هم بزنند و با وادار کردن حریری به استعفا، می‌خواهند که آشوب داخلی را در لبنان برپا کنند.

وی بیان کرد:  ائتلاف صهیونیستی، سعودی و آ‌مریکایی باعث شد تا حریری در عربستان و پیش از رسیدن به لبنان استعفای خود را اعلام کند، واضح است که سفر وی به عربستان نیز دلیل این امر بود چراکه اگر وی خواهان استعفا بود قبل از سفر و یا بعد از آن نسبت به آن مبادرت می‌ورزید.

ذوالنوری در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و اسرائیل، حریری را وادار به استعفا کردند تا لبنان را دچار بحران کنند اما حماقت آنان سبب شد که این استعفا در جهت تحقق مقاصد شوم اسرائیل و آمریکا بی‌تأثیر بماند، چرا که برای مردم لبنان داشتن چنین نخست وزیری بی‌اراده باعث کسر شان و شکست تلقی می‌شود، همچنین آ‌نهایی که طرفدار حریری بوده‌اند دچار احساس شکست و سرخوردگی شدند و در برابر وی موضع گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار