خسارت تانکر‌های نفت‌کش عراقی؛

خسارت واژگونی تانکر‌های نفت‌کش عراقی به محیط‌زیست پلدختر

رئیس دادگستری پلدختر گفت: واژگونی تانکر‌های نفت‌کش عراقی در گردنه طول کش و تنگ فنی پلدختر وسرایز شدن هزاران لیتر نفت به محیط‌زیست پلدختر خسارات جبران‌ناپذیری به این منطقه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیژن سوری  رئیس دادگستری پلدختر اظهار داشت: تانکر‌های نفت‌کش عراقی با تردد در جاده‌های پلدختر و واژگونی‌های متعدد در گرنه طول کش و تنگ فنی و ورود مواد نفتی به محیط‌زیست حیات جانداران را در معرض خطر قرار داده‌اند.

وی با اشاره به خشک شدن تالاب گری بلمک افزود: تالاب گری بلمک در سال ۷۰ تغییر کاربری داده است به همین خاطر کشاورزان و محیط‌ زیست همیشه بر سر استفاده از آن درگیر هستند.

رئیس دادگستری پلدختر عنوان کرد: با توجه به بحران آب، خشک شدن تالاب‌ها سبب هجوم ریزگرد‌ها به سمت لرستان می‌شود که باید کارگروهی تشکیل شود تا مشکل با کشاورزان را حل کند و تصمیم بگیر که چه قسمت‌هایی از زمین‌های تالاب برای کشاورزی مفید است.

وی بیان کرد: شعبه ویژه برای بررسی پرونده‌های زیست‌محیطی تشکیل‌شده است و با متخلفان به اراضی ملی برخورد انجام می‌گیرد؛ شرکت نفت در منطقه پران پرویز پلدختر در حال تخریب محیط‌زیست پلدختر است.

سوری گفت: راه‌اندازی ایستگاه حفاظت از محیط‌ زیست در منطقه چمشک و پل زال ضروری است و با توجه به شاخص‌های جهانی تعداد محیط بان در پلدختر خیلی کم است ودرهر ۷۰ هزار هکتار یک نیروی حفاظتی وجود دارد که باید افزایش پیدا کند.

رئیس دادگستری پلدختر به ارائه راهکار برای حفظ اراضی ملی پرداخت و خاطرنشان کرد: گسترش جنگل و بیابان‌زدایی، جایگزین کردن سوخت برای روستائیان، افزایش محیط بان در شهرستان ازجمله این راهکارهاست.

انتهای پیام/م

واژگونی تانکر‌های نفت‌کش عراقی خسارت زیادی به محیط‌زیست پلدختروارد کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.