دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

۳۶ مصدوم پیاده روی اربعین به مراکز درمانی استان‌ها منتقل شدند/ استقرار ۴۰۰ پزشک در مناطق مرزی

نوری با بیان اینکه ۳۶ مصدوم پیاده روی اربعین به مراکز درمانی استان‌ها منتقل شده اند از استقرار ۴۰۰ پزشک در مناطق مرزی خبر داد.

۳۶ مصدوم پیاده روی اربعین به مراکز درمانی استان‌ها منتقل شدند / استقرار 400 پزشک در مناطق مرزیحسن نوری دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین‌ سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: ماموران اورژانس با کنترل مرزهای شرقی ورود زائران  کشورهای خارجی اربعین را  به خوبی کنترل کرده‌اند و   بسیاری از خطرهای‌ بروز بیماری‌های واگیر‌ در داخل ایران‌ از بین رفته است.

نوری با بیان اینکه اورژانس‌های بیمارستانی در مسیرهای مواصلاتی‌ برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به زائران اربعین مستقر‌ هستند، افزود: چهار هزار دستگاه‌ آمبولانس‌ در همه مسیرهای‌ مواصلاتی‌ و در سه مرز اصلی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران استقرار پیدا کرده اند و در همین راستا 9 دستگاه بالگرد‌ و 9 بیمارستان صحرایی‌ در مناطق مرزی‌  استقرار دارند تا در صورت نیاز  به زائران اربعین‌ خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند.

  800 دستگاه آمبولانس‌ در شهرهای مرزی  مستقر هستند 

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین‌ سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: 800 دستگاه آمبولانس‌ در شهرهای مرزی برای پوشش بهتر خدمات درمانی مستقر هستند که در این میان 400 پزشک از سوی اورژانس به مرزها‌ اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به زائران اربعین‌ بیش از 200 پزشک متخصص در رشته‌های طب‌ اورژانس، ارتوپدی، جراحی، زنان، مغز و اعصاب‌ مستقر و در حال خدمت‌رسانی‌ هستند، همچنین بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه 28 بیمارستان مناطق مرزی‌ و شهرهای‌ پشتیبان‌ آماده ارائه خدمات‌ بهداشتی و درمانی به زائران اربعین‌ هستند.

نوری با اشاره به پروازهای‌ بالگرد  اورژانس‌ در زمان اجرای مراسم اربعین‌، اظهار کرد: تا به امروز 36 مصدوم به وسیله بالگردهای‌ اورژانس‌ برای درمان به شهرهای‌ خود منتقل شده اند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین‌ سازمان اورژانس کشور یادآور شد: خوشبختانه‌ تا به امروز هیچ مورد خاصی‌ درباره ابتلای افراد به بیماری های واگیردار در مناطق مرزی‌ گزارش نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار