راه اندازی کمپین افسردگی بالای ۱۳ سال در مازندران

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه مازندران گفت: کمپین افسردگی بالای ۱۳ سال ۳۰ آذر ماه در مازندران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالکریم احمدی مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه مازندران ظهر دیروز در همایش مدارس مروج سلامت، سلامت روان و سفیران سلامت، گفت: شیوع اختلالات افسردگی در کودکان دبستانی ۲ تا ۳ درصد و در نوجوان ۴ تا ۸ درصد است و شیوع افسردگی در دختر و پسر برابر است.

وی با بیان اینکه استرس‌های محیطی دانش‌آموز زیاد است، افزود: باید نسبت به بیماری افسردگی در نوجوانان آگاه باشیم و با دیدن علائمی مانند چرت زدن و افت تحصیلی، دانش‌آموز را راهنمایی کرده و با همراهی خانواده کودک به درمان آن بپردازیم.

احمدی گفت: بسیاری از افراد جامعه هنوز علائم بیماری افسردگی را نمی‌شناسند و حالت‌های آن را طبیعی و تحت تاثیر عوامل محیطی میدانند در شرایطی که افسردگی مانند بیماری اعصاب و روان لایه‌های خانواده و جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه مازندران با بیان اینکه از هر هفت بزرگسال یک نفر افسردگی دارد، افزود: افسردگی در سالمندان در منزل ۵۷.۵۸ درصد و سالمندان در سرای سالمندان ۸۲.۸ است که برای داشتن سلامتی در روز‌های سالمندی و نداشتن افسردگی باید ورزش و تغذیه سالم داشت.

وی گفت: انتشار خبر خودکشی در رسانه‌ها و فضای مجازی یک فاجعه است که اعلام آمار خودکشی ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/آ

برگزاری کمپین افسردگی در مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.