دانستنی‌های ترافیکی:

کاهش تصادفات مرگبار رانندگی در جاده‌ها با انجام تست سلامت روان برای رانندگان

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: تصادفات مرگبار رانندگی در جاده‌ها با انجام تست سلامت روان برای رانندگان کاهش می‌یابد.

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه رانندگی اتوبوس کاری خطرناک و پر‌مسئولیت است و جان عده‌ای مسافر در دستان راننده است، گفت: اگر همان‌طور که از رانندگان اتوبوس تست الکل و مواد مخدر گرفته می‌شود، تست سلامت روان نیز برای رانندگان باید الزامی شود.

وی افزود: انجام ماهی یک بار یا هر دو ماه یک بار تست سلامت روان از رانندگان اتوبوس گرفته شود یا برای آن‌ها روانشناس و مددکار دولتی تعیین شود که هزینه‌ای بابت این خدمات نپردازند نه تنها چنین اتفاقی مورد استقبال رانندگان و خانواده‌های آن‌ها قرار می‌گیرد بلکه در بهبود کیفیت و خدمات‌رسانی رانندگان نیز نقش بسزائی دارد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: خبر‌های تلخی مانند واژگونی اتوبوس در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود، برخی از گردشگران ممکن است از سفر به ایران منصرف شوند.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: وقتی جاده‌های کشور و استان زیباسازی و ایمن‌سازی شود و بر رفتار رانندگان نظارت شود گردشگران نیز با خیال راحت به کشورمان سفر می‌کنند.

وی به نقش وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: توسعه و بهسازی راه‌های و و کنترل رانندگان کشور از تلف شدن جان انسان‌ها و اتفاقات تلخ جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/آ

کاهش تصادف رانندگی با تست سلامت روان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار