قاچاق کالا و ارز؛

رسیدگی به ۹۰۰ پرونده درزمینه قاچاق کالا و ارز در لرستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: ۹۰۰ پرونده در هفت‌ماهه گذشته از امسال درزمینه قاچاق کالا و ارز در استان لرستان مورد رسیدگی و اجرای حکم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهرام براری مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان اظهار داشت: سازمان تعزیرات رشد قدم‌به‌قدم و محکم خود را در طول سال‌های اخیر طی کرده و در همه استان‌های کشور تشکیلات اداری و ساختاری این سازمان فعالیت می‌کند و در حوزه بیشتر شهرستان‌ها نیز این سازمان فعالیت دارد.

وی افزود: این سازمان در بخش‌های رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان از فعالیت می‌کند و سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان شبه قضایی است که به لحاظ ساختار اداری در پیکره دولت تعریف‌شده است و صلاحیت‌هایی از جنس مراجع قضایی درزمینهٔ رسیدگی به تخلفات اقتصادی دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در طول هفت ماه گذشته از امسال در استان لرستان عنوان کرد: درزمینهٔ کالا و خدمات مجموعاً قریب به ۵۰۰۰ پرونده تشکیل‌شده و درزمینهٔ قاچاق کالا و ارز ۹۰۰ پرونده مورد رسیدگی و اجرای حکم قرارگرفته و در بخش بهداشت و درمان نیز نزدیک به ۱۷۰ پرونده رسیدگی شده است.

به گفته وی ثبت مطالبات و تقاضا‌های عمومی در راستای اعمال نظارت از ناحیه دستگاه‌های ذی‌ربط نظارتی در سه حوزه یادشده و برخورد‌های قاطع با متخلفین و هنجارشکنان در حوزه فعالیت‌های اقتصادی بیشتر از کارکرد این سازمان بوده است.

براری با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها و موانع در حوزه صلاحیت تعزیرات حکومتی بیان کرد: به‌صورت درون‌سازمانی در جهت رفع این محدودیت‌ها عمل می‌کنیم و از همه دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و انتظامی که به نحو خاص در فرآیند مبارزه با تخلفات اقتصادی به‌ویژه درزمینهٔ قاچاق کالا و ارز همراه این سازمان بوده‌اند می‌خواهیم بهتر از گذشته همراه و همکار این سازمان باشند.

وی بابیان اینکه نگاه ما به بازار نگاه یک حکومت اسلامی به اصناف است، تصریح کرد: بیشتر جامعه صنفی آداب و ضوابط کسب مبتنی بر ضوابط و مقررات صنفی خود و مبانی دینی را رعایت می‌کنند و عده‌ای قلیل ممکن است از اجرای این قوانین تخلف کنند.

در ادامه این برنامه از تعدادی از صاحبان اصناف لرستان به نمایندگی از دیگر اصناف به دلیل همکاری با این سازمان تقدیر شد.

انتهای پیام/م

۹۰۰ پرونده درزمینه قاچاق کالا و ارز در لرستان رسیدگی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.