حضرتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تدابیر ویژه وزارت بهداشت برای حل مشکلات جامعه پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی پرستاران و حل مشکل کمبود نیرو، به تدابیر جدیدی اشاره کرد.

تدابیر ویژه وزارت بهداشت برای جامعه پرستاریمریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و گو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه با وجود شرایط کنونی برای حل مشکل بی کاری پرستاران نباید صرفا منتظر اعلام استخدام نیرو ماند، افزود : مساله بی کاری یکی از مهمترین معضلات جامعه پرستاری امروز است که در کنار  استفاده نکردن از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پرستاران به نحو مطلوب در مراکز درمانی، به بی رغبتی پرستاران جویای کار برای جذب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف دامن می‌زند. 

 وی گفت: یکی از مهمترین اهداف پیش روی وزارت بهداشت در حوزه معاونت پرستاری، ایجاد کار آفرینی برای جامعه پرستاری است به گونه ای که با این روش ابتدا همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پرستاران به طور دقیق شناسایی شود و در ادامه مناسب با این توانایی‌ها پرستاران در بیمارستان‌ها و در قالب تخصص‌های مختلف به کارگیری و جذب شوند.

 معاونت پرستاری وزارت بهداشت،  با بیان شرایط فعلی استخدام دولتی، ادامه داد: با وجود این شرایط نمی‌توان منتظر اعلام ظرفیت‌های جدید استخدام ماند زیرا تعداد قابل ملاحظه‌ای از پرستاران همچنان جویای کار و در انتظار استخدام هستند به همین منظور با ایجاد فضای کارآفرینی با بسترسازی مطلوب و در شان جامعه پرستاری انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک مشکل کمبود نیروی پرستار، مشکلات پرستاران شاغل و تعیین و شناسایی توانمندی‌های آنها حل شود. 

ضرورت تکریم از پرستاران نمونه در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی

 وی افزود: تکریم پرستاران نمونه، توجه به شان پرستاری و توجه به جایگاه آن یکی از مهمترین مسائلی است که باید در تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. موضوعی که از این پس با اتخاذ تدابیری جدید و حمایت‌های وزارت بهداشت، بیشتر از هر زمان دیگری در مراکز درمانی جلوه می‌کند زیرا هم اکنون دیده شده بسیاری از پرستاران به علت سختی و فشار کار بالا  حتی از نظر قوای جسمی نیز دچار خستگی مفرط و ضعف می‌شوند و با این وجود همچنان به همان سختی و با حفظ صبوری نسبت به بیماران  به کار ادامه می‌دهند. 

 معاون پرستاری وزارت بهداشت یاد آور شد: انتظار می‌رود که با تدابیر و برنامه‌های پیش رو علاوه بر حل معضل کمبود نیرو در بیمارستان‌ها، بسترهای لازم برای کار آفرینی هر چه بیشتر پرستاران فراهم شود و با در نظرگیری سختی کار این کادر زحمت کش و توجه بیشتر به شان و جایگاه و خدمتی که انجام می‌دهند، کمی ا ز بار سنگینی که روی دوششان است، کاسته شود.

 

 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
من بدبخت با 16 سال سابقه کارگری حقوقم 1 میلیون و پنجاه هزار تومنه اما در بیمارستان های دولتی 2 میلیون حقوق میگیرن
آخرین اخبار