حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

صرفه جویی در نظام سلامت با حذف افراد توانمند از بیمه رایگان

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آزاد شدن هزینه خدمات بهداشتی در مراکز خصوصی برای بیمه‌شدگان رایگان سبب صرفه جویی اقتصادی می‌شود.

صرفه جویی اقتصادی با اجرای مصوبه آزاد بودن ارائه خدمات در بخش خصوصیایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، همه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند فقط در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی امکان دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

وی عنوان کرد: افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه را ندارند مسلما پول مابه تفاوت درمان را در مراکز درمانی و بیمارستان‌های بخش خصوصی را نیز ندارند.

حریرچی تاکید کرد: کارکنان دولت و افراد تحت پوشش کمیته امداد و همچنین سایر اقشار استثنا از این مصوبه هستند و با بیمه سلامت می توانند در همه مراکز دولتی و خصوصی خدمات سرپایی و یا بستری را تحت پوشش بیمه دریافت کنند.

وی اظهار کرد: افرادی که قادر به پرداخت حق بیمه خود هستند نباید به صورت رایگان بیمه شوند و این کار هزینه زیادی را بر حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند.

حریرچی یاد آور شد: اجرای این مصوبه به نوعی صرفه جویی اقتصادی را در حوزه بهداشت و درمان کشور به دنبال دارد و پولش در جاهای دیگر صرف می شود.

انتهای پیام/

 

تمهیدات وزارت بهداشت برای صرفه جویی در نظام سلامت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار