راه اندازی 5 تیم تعزیرات بمنظور نظارت بر مرزهای جنوبی

استاندار خوزستان از راه اندازی 5 تیم تعزیرات برای نظارت در مرزهای جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد پایانه مسافربری در مرزها برای انتقال مسافران و صدور بلیت با نرخ‌های مصوب، بیان داشت: 5 تیم تعزیرات برای نظارت در مرزهای جنوبی راه‌اندازی شده است. 

وی با اشاره به تردد آسان و روان زائران در 2 مرز شلمچه و چذابه در بازگشت به کشور، گفت: مشکلی خاصی تاکنون وجود نداشته است.

شریعتی به فعالیت و اقدامات صورت گرفته برای اربعین در استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: در زمینه استقرار مواکب تنها به موکب‌های پشتیبانی توجه نشده، بلکه مواکب فرهنگی نیز راه‌اندازی شده بود.

استاندار خوزستان اذعان داشت: در این موکب‌ها برنامه‌های فرهنگی اعم از اجرای برنامه‌های سنتی، نمایشگاه، اجرای تعزیه، نقاشی و تصویرگری و همچنین برنامه‌های ویژه کودکان با موضوع برداشت از اربعین حسینی برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: در کنار همه این برنامه‌ها اردوگاه‌های فرهنگی در مرزها نیز دایر شد تا نهایت استفاده از فضای معنوی و فرهنگی این ایام برده شود.

غلامرضا شریعتی همچنین به وضعیت تردد در مرزهای جنوبی نیز اشاره کرد و افزود: تردد آرام، روان و با سهولت انجام‌شده و مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه امسال در هر 2 مرز شلمچه و چذابه به علت انتقادهای سال‌های گذشته در زمینه مشکلات تردد و ثابت نبودن قیمت‌ها اقدامات مناسبی انجام دادیم، بیان کرد: در این زمینه هم اتوبوس رایگان تا مرکز استان گذاشته ‌شده و هم یک پایانه مسافربری راه‌اندازی شده تا بلیت‌ها با نرخ‌های مصوب و براساس قانون صادر شود.

شریعتی با اشاره به ایجاد 3 اکیپ تعزیرات و نظارت در شلمچه و 2 اکیپ در چذابه، گفت: فعال شدن این تیم‌ها در این راستا بوده است که به سهولت و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده کار را انجام داد.

به گفته استاندار خوزستان، زمینه حمل ‌و نقل ریلی نیز در شلمچه زمینه فراهم‌شده تا زائران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا امسال شاهد کم ترین مشکل در حوزه‌های مختلف باشیم، اظهار کرد: از نظر خدمات‌رسانی نیز آمادگی کامل در شهرهای خرمشهر، اهواز، اندیمشک، بستان و سوسنگرد وجود دارد تا در دور برگشت نیز به زائران خدمات‌رسانی کنند.

انتهای پیام/گ

نظارت بر مرزهای جنوبی با استقرار 5 تیم تعزیرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.