سخنگوی دولت در رشت :

تکمیل 66 هزار طرح نیمه کاره اولویت کاری دولت دوازدهم

سخنگوی دولت در رشت گفت : تکمیل طرح‌های نیمه کاره از اولویت های کاری دولت دوازدهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد باقرنوبخت  سخنگوی دولت  امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان گفت : بیش از 66 هزار طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد که تکمیل این طرح ها  از اولویت های کاری دولت دوازدهم است.

وی  به طرح های مهم ملی و استانی هم اشاره کرد و افزود : تکمیل راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا از مهم ترین طرح های ملی و دارای توجیه اقتصادی است که باید هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

سخنگوی دولت در رشت به تخصیص 20 هزارمیلیارد تومان اعتبارات تخصیص  یافته به طرح های عمرانی کشور هم اشاره کرد و گفت : 49 درصد ازاعتبارات طرح های عمرانی گیلان در سال کنونی اختصاص یافته است.

محمد باقر نوبخت  در ادامه به وضعیت کنونی  اقتصاد کشور هم اشاره و تصریح کرد : به رغم کاهش درآمد های نفتی ، دولت مصمم است تا از طریق منابع جایگزین از قبیل افزایش درآمد مالیاتی از 31 درصد به 36 درصد و توزیع اوراق مالی بخشی از بدهی های خود را تسویه کند که دراین راستا تلاش ها همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین به خرید محصولات کشاورزان در سال  کنونی هم اشاره کرد  و افزود : دولت امسال 11 هزار و500 میلیارد تومان گندم از گندم کاران خریداری کرد  که تاکنون 9 هزار میلیارد تومان ان پرداخت شده است و باقی مطالبات هم تا چند روز آینده به حساب گندم کاران واریز خواهد شد.

مصطفی سالاری استاندار گیلان هم با بیان اینکه  تکمیل طرح های نیمه تمام استان نیازمند عزمی جدی و اراده ملی است گفت : تلاش می کنیم با جذب اعتبارات در کوتاه ترین زمان ممکن طرح های نیمه تمام گیلان تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود : 795 میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با جذب این مقدار اعتبار روند تکمیل طرح ها ی نیمه تمام استان تسریع یابد.

محمد حسین قربانی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز با اشاره به مهم ترین مشکلات گیلان گفت : مشکل دفن زباله و پسماند شهری و روستایی ، تکمیل طرح های نیمه تمام ، عدم توازن توسعه منطقه ای و اجرای کند ساخت سد های لاستیک از مهم ترین مشکلات گیلان است که  دولت باید برای حل آنها  اهتمام ویژه داشته باشد.

 در این نشست همچنین غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت ، محمد مهدی افتخاری نماینده فومن و شفت ، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود ، منوچهر جمالی نماینده رودبار، ذبیح الله نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل ، حسن خسته بند نماینده بندرانزلی و محمود  شکری نماینده شهرستان های تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نظراتشان را در خصوص مشکلات گیلان در حوزه های زیست محیطی ، کشاورزی ، آب و فاضلاب ، خدمات شهری ، تولید و اشتغال استان بیان کردند .

انتهای پیام/م.ع

تکمیل طرح های  نیمه کاره،  اولویت کاری دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.