اولین مرکز خصوصی آموزشی توانبخشی روزانه در مهاباد افتتاح شد

اولین مرکز خصوصی روزانه آموزشی و توابخشی معلولین جسمی و حرکتی هایکا در مهاباد آغاز بکار کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،این مرکز توانبخشی در زمینی به مساحت 500 مترمربع با ارائه خدماتی همچون کاردرمانی جسمی ذهنی،فیزیوتراپی،گفتاردرمانی،خدمات آموزشی،روانشناسی و مشاوره خانواده و TDCS( تحریک الکتریکی مغز ) در خدمت جامعه معلولان مهاباد خواهد بود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح این مرکز توانبخشی گفت:کمک به معلولان اقدام مهمی است که به غیر از عمل معنوی کمک به پیشبرد اهداف عالی اداره بهزیستی را نیز به همراه دارد.

محمودزاده افزود:چندین مرکز دیگر در دست داریم که در این میان با پیگیری هایی که صورت گرفته است،مجوز مرکز اوتیسم صادر شده است که در آینده نزدیک در مهاباد راه اندازی میشود.

در ادامه صاحب امتیاز و مدیر مسئول این مرکز نیز گفت:از سال 94 به دنبال دریافت مجوز این مرکز هستیم و پس از دو سال توانستیم این مرکز را با هزینه شخصی راه اندازی کنیم.

آزاد غفور ملایی افزود:باید با همکاری یکدیگر، معلولان را از حالت سکون و متکی بودن به خانواده و جامعه خارج کرده و این بخش از جامعه را در مسیر زندگی عادی و روزمره قرار دهیم.

رئیس اداره بهزیستی مهاباد نیز در این مراسم گفت:دولت با پرداخت یارانه میتواند تا حدود زیادی به خانواده معلولان کمک کند.

مهران یوسفی افزود:در این راستا اداره بهزیستی خود را مکلف به حمایت از این مراکز میداند و امیدواریم روند ایجاد این مراکز رو به افزایش زیرا که وجود چنین مراکزی برای این افراد بسیار لازم باشد.

وی افزود:توانمند سازی معلولان از وظایف سازمان بهزیستی اما کمبود اعتبارات تا حدودی مانع این کار شده است.

انتهای پیام/ع

افتتاح مرکز توانبخشی هایکا در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.