کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی به مناطق گرمسیری

مدیرکل امور عشایری استان خراسان شمالی گفت: امسال پنج هزار و 300 خانوار عشایر استان خراسان شمالی در حال کوچ به مناطق گرمسیری هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا قلی زاده مدیرکل امور عشایری استان خراسان شمالی با اشاره به آغاز کوچ پاییزه عشایری استان خراسان شمالی گفت : سالانه بیش از هزار و 400 خانوار عشایر استان خراسان شمالی به استان گلستان کوچ می کنند و بقیه عشایر هم در حوزه شهرستان مانه و سملقان ، میاندشت اسفراین و راز و جرگلان استقرار می یابند.

وی افزود : تامین آب شرب عشایر در حین کوچ با تانکر ، تامین نهاده های دامی عشایر ، مرمت ایلراه های حوزه قشلاقی عشایر و مرمت بیش از 400 کیلومتر ایلراه ، از تمهیدات اداره کل عشایر برای فصل کوچ است.

قلی پور به هماهنگی با همکاران استان گلستان اشاره و اظهار کرد : در استان گلستان بیش از 650 کیلومتر ایلراه عشایر خراسان شمالی تیغ زنی شد تا به راحتی در سامانه های عرفی خود قرار گیرند.

وی گفت : برای تامین آب در حوزه گلستان هم شش تانکر ارسال می شود که که در آخرین نشست شورای عشایر شهرستان مراوه تپه گلستان هم ایجاد چهار ایستگاه برداشت آب شرب برای تامین آب عشایر تصویب شد.

انتهای پیام/آ

مرمت ایلراه های عشایر خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.