ماشین‌های آتش نشانی در آینده چگونه خواهند بود؟ + فیلم

نسل جدید ماشین‌های آتش‌نشانی شما را حیرت زده خواهند کرد؛ فناوری که به طور قطع تحولی شگرف در این حوزه به وجود می‌آورد.

آتش سوزی دربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایده ساخت اولین ماشین‌های آتش ‌نشانی به مصر و یونان باستان باز می‌گردد،  پمپ‌های بزرگ آب‌پاش که قادر بود آب را تا چندین متر به اطراف پاشیده و مانع از گسترش آتش شود.

پیش از این ساخت این پمپ‌ها ( حدود 115 سال قبل از میلاد مسیح ) ،500 مرد تنومند وظیفه خاموش کردن آتش را برعهده داشتند. آنها به محض شنیدن اولین پیغام از وقوع آتش سوزی به محل حادثه یورش برده و حریق را اطفا می‌کردند.

اما پس از گذشت چندین سال، پمپ‌ها تبدیل به ماشین‌های آتش نشانی شدندکه مانند یک ارابه توسط اسب‌ها کشیده شده و به محل حادثه انتقال داده می‌شد، به جای آژیر هم از سگ‌های خالدار نژاد دالماسین بدلیل رابطه خوبشان با اسب‌ها و  هوش بالای آنها استفاده شد.

اواخر سال 1657 بود که پمپ‌های آب‌پاش و موتورهایی برای پمپاژ آب به ارتفاع بالاتر در کشور آلمان استفاده شد.دستگاه مکش و فواره وظیفه این آب رسانی را انجام می‌داد.

اما ساخت نخستین ماشین‌های آتش نشانی با مفهوم امروزی به سالهای 1678 تا 1736 در ایالات متحده آمریکا باز می‌گردد، خودورهایی که طی 10 سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و امروزه به ساخت خودورهای TDA با طول بسیار زیاد و عقاب هاوایی رسیده است.

ویدئو جالب زیر به سراغ نسل آینده ماشین‌های آتش نشانی رفته و ایده‌های مفهومی آینده را برایتان به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
وای عجب چیزی بودا!!!
دهنشون طلا!!!!!!!!!!