صادرات 3 میلیون دلاری سیب از استان زنجان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ازصادرات 3 میلیون دلاری محصول سیب از استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: طی نیمه نخست سال جاری بالغ بر 3 هزار و 100 تن سیب درختی به ارزش بیش از 3 میلیون دلار از استان زنجان صادر شده است.

عبدالله جعفری کشورهای قطر و عراق را مقصد سیب صادراتی استان زنجان برشمرد و تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان صادرات بالغ بر 116 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی راه اندازی و توسعه واحد‌های فرآوری و بسته بندی مطابق با استاندارد‌های جهانی، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی محصولات تولیدی و تشکیل شرکت‌های بازرگانی تخصصی کشاورزی را از جمله راهکار‌های افزایش صادرات محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان از جمله محصول سیب برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک واحد بسته بندی محصولات کشاورزی در استان راه اندازی شده، ولی این واحد جوابگوی ظرفیت موجود در استان نبوده و نیازمند سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه است.

گفتنی است، سطح باغات سیب استان زنجان به ۹ هزار و ۱۶۸ هکتار می‌رسد که در حال حاضر ۷ هزار و ۷۳۷ هکتار از این سطح بارور و یک هزار و ۴۳۱ هکتار مابقی غیر بارور است.
 امسال تولید سیب در استان زنجان ۱۳۰ هزار تن برآورد شده است.

انتهای پیام/ن

 

صادرات محصول سیب از زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.