یوسف نژاد گفت: کمک مالی دولت به سرخابی ها منافاتی با قانون ندارد چرا که حیثیت فوتبال ایران در مجامع بین المللی مطرح بود.

 علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمک دولت برای پرداخت بدهی های سرخابی ها اظهار کرد: دولت از هرگونه کمک به ورزش حرفه ای ممنوع است اما وزارت ورزش و جوانان به علت آبرو و حیثیت فوتبال ایران در مجامع بین المللی تصمیم گرفت که بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت کند تا با مشکل مواجه نشوند.

دولت در تامین اعتبارات مالی در بخش ورزش مستقل است 

او ادامه داد: دولت در تامین اعتبارات برخی از موضوعات از جمله ورزشی، فرهنگی و اجتماعی مستقل است، براین اساس مسئولان در این مقطع حساس تصمیم گرفتند که به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک مالی کنند تا از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند. به هر حال کمک دولت به باشگاه های استقلال و پرسپولیس منافاتی با قانون ندارد.

یوسف نژاد درباره اینکه استفاده از بودجه دولتی دور زدن قانون نیست، بیان کرد: کمک مالی دولت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اضطراری و موردی بوده است و این کمک ها نباید تداوم داشته باشد.

تحقیق و تفحص از هزینه های سرخابی ها صورت می گیرد 

نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقیق و تفحص از هزینه های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است تا شفافیت مالی این دو باشگاه مشخص شود.

او درباره واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی اظهار کرد: خصوصی سازی سرخابی ها در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است و چندین جلسه با وزیر ورزش و جوانان داشتیم تا هر چه سریعتر تمهیدات لازم برای خصوصی سازی این دو باشگاه صورت بگیرد.

یوسف نژاد درباره اینکه گفته می شود باشگاه های استقلال و پرسپولیس به علت فرهنگی بودن نمی توانند خصوصی شوند، بیان کرد: دولت گفته بود که این دو باشگاه فرهنگی هستند و امکان واگذاری آنها به بخش خصوصی نیست و نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح نکردند.

نائب رئیس  فراکسیون ورزش مجلس درباره وضعیت پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: نمایندگان مجلس، سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی پیگیر این موضوع هستند و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

یوسف نژاد درباره قانون بازنشستگی شامل حال مدیران عامل استقلال و پرسپولیس شده است، بیان کرد: طبق قانون بازنشسته ها از فعالیت در ارگان های دولتی منع شدند و سازمان بازرسی کشور هم پیگیر این موضوع است تا از فعالیت بازنشسته ها جلوگیری کند.

عملکرد وزیر ورزش با نقطه نظراتش فاصله دارد 

نائب رئیس فراکسیون ورزش درباره عملکرد سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد:  وزیر ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشته اما با نظراتی که در گذشته برای بهبود ورزش کشور داده بود فاصله دارد.

یوسف نژاد در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا مشکلات مالی این دو باشگاه برطرف شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مثبت نگر
۱۳:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
با سلام - کمک مالی دولت به استقلال و پرسپولیس کاملا با قانون منافات دارد کجای قانون نوشته ماده ای - تبصره ای بیاور که منافات ندارد . در ضمن مگر فوتبال ایران فقط به این 2 تیم خلاصه می شود و اینکه چرا به سایر ورزشها و ورزشکارها قانون شما شمول پیدا نمی کند چرا حیثیت محدود به 2 تیم مزبور شده است لطفا به شعور و آگاهی اجتماع احترام بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
چرا این تیم ها رو خصوصی نمیکنید ؟
آخرین اخبار