دبیر اجرایی مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی خبرداد:

شکستن رکوردهای جهانی سازه‌های ماکارونی بوسیله جوانان ایرانی

حسینی گفت: رکوردهای جهانی سازه‌های ماکارونی چندین بار توسط جوانان ایراین شکسته شد اما متاسفانه هنوز در گینس ثبت نشده است.

شکستن رکوردهای جهانی توسط جوانان ایرانی

زهرا حسینی دبیر اجرایی مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری این مسابقات با حضور برترین تیم‌های دانشجویی و دانش‌آموزی کشور در تاریخ ۲۹ آبان تا ۱ آذر در دانشگاه تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین دوره مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی از تاریخ ۲۹ تا ۱ آذر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سری مسابقات به همت انجمن علمی دانشجویی علوم مهندسی و انجمن علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این مسابقات با اشاره به اینکه مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی در 2 بخش دانش‌آموزی و بخش آزاد در 2 گرایش راندمانی و فشاری برنامه‌ریزی شده است تشریح کرد: در گرایش راندمانی وزنی که سازه باید تحمل کند به یک نقطه خاص اعمال می‌شود و در پایان این وزن بر وزن خود سازه تقسیم می‌شود و راندمان محصول تعیین می‌شود، شرکت‌کنندگانی در این بخش موفق خواهند بود که سازه آن‌ها با وجود وزن آستانه تحمل بالاتری داشته باشد و در گرایش فشاری بار به صورت گسترده و صفحه‌ای به کل مجموعه اعمال می‌شود و تمام اعضا این سازه را درگیر می‌کند که همچون گرایش قبلی با تقسیم این میزان فشار بر وزن سازه، تیم‌های برتر شناسایی می‌شوند.

مشاهده عملی نتایج کلاس‌های تئوری سازه‌های ماکارونی

حسینی خاطر نشان کرد: این مسابقات با هدف پیاده‌سازی عملی آنچه که دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس آموخته‌اند برنامه ریزی شده و بستری مناسب را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان و دانش‌آموزان در غالب رقابتی سالم و سازنده نتیجه آنچه که به صورت تئوری آموزش دیده اند را به صورت عینی مشاهده کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی سازه ماکارونی با حضور اساتید برتر کشور

وی با بیان اینکه طی روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان یک کارگاه آموزشی با حضور اساتید برتر سازه‌های ماکارونی ایران جهت ارائه آموزش‌های لازم مباحث تئوری به اعضا تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات برنامه‌ریزی شده است، افزود: با هماهنگی و همکاری انجام شده از سوی دانشگاه تهران محل اسکان و وعده‌های غذایی برای عزیزانی که از شهرهای مختلف در این مسابقات حضور دارند فراهم شده است.

اعطا گواهی‌نامه به شرکت‌کنندگان مسابقه سازه‌های ماکارونی از سوی دانشگاه تهران

وی تصریح کرد: به شرکت‌کنندگان در این مسابقات گواهی‌نامه‌ای از سوی اساتید برتر دانشگاه تهران اعطا می‌شود که می‌تواند رزومه خوبی برای آینده تحصیلی و شغلی آنان محسوب شوند و نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایزی ارزنده در مسابقات بعدی هم می‌توانند عنوان شرکت‌کننده به صورت رایگان حضور داشته باشند همچنین این قول را به این عزیزان می‌دهیم که به کمک اساتید برتر کشور تمام توان خود را برای موفقیت این عزیزان در مسابقات بین المللی به کار بریم.

ثبت‌نام ۹۰ تیم برای شرکت در مسابقات سازه های ماکارونی

دبیر اجرایی این مسابقات خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۹۰ تیم برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند و دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه از آخرین اخبار مرتبط با ثبت‌نام‌‌ها و آئین‌نامه‌ها مطلع گردند.

 

شکستن رکوردهای جهانی توسط جوانان ایرانی

شکستن رکورد جهانی توسط جوانان ایرانی

حسینی یادآور شد: بسیاری از سازه‌های ساخته شده به دست جوانان ایرانی موفق شدند رکوردهای جهانی را پشت سر گذارند اما متاسفانه تا به حال در گینس ثبت نشده است. در تلاشیم با استفاده از پتانسیل بالای دانشگاه تهران در آینده‌ای نزدیک مسابقات جهانی سازه‌های ماکارونی را با حضور برترین کشورهای جهان در دانشگاه تهران برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار