رئیس قوه‌قضاییه بر تسریع در رسیدگی به مصدومان زلزله کرمانشاه تاکید کرد

رئیس قوه قضاییه ضمن تسلیت و همدردی با داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور، بر لزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان و مجروحان تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار کرد: خبر زلزله غرب کشور که در ساعات پایانی دیشب مخابره شد و طی آن عده زیادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز مصدوم و مجروح شدند، بسیار تأسف انگیز بود و از خداوند متعال غفران و رحمت برای جان باختگان و شفای عاجل برای مصدومین و مجروحین مسئلت می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئولان کشوری و استانی باید از تمام توان خود برای کمک رسانی به مجروحان و درمان حادثه دیدگان استفاده کنند، افزود: مساله اصلی در کمک‌رسانی به مصدومان، توجه به مجروحانی است که احتمال زنده بودن آنها در زیر آوار وجود دارد و جبران خسارت مالی در مرحله بعدی اهمیت است که دولت به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه امدادرسانی و رسیدگی به مجروحان با توجه به برودت هوای مناطق غربی کشور، همت و تلاش همه دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمت رسان را می‌طلبد، تصریح کرد: در تماس تلفنی با روسای کل دادگستری استان‌های غربی، گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده دریافت شد ودر حال حاضر مسئولان قضایی استان های درگیر زلزله برای پیگیری مسائل و حل مشکلات موجود در منطقه حضور دارند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اولین بررسی های انجام شده، بیشترین مشکلات موجود را مربوط به سرپل ذهاب و روستاهای این منطقه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تلاش همه دستگاه های اجرایی و نهادهای امدادی، خدمات رسانی به افرادی که با مشکل مواجه شده اند و نیاز به کمک دارند به بهترین شکل ممکن انجام و مشکلات مردم حادثه دیده برطرف شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه گرچه وظیفه اصلی امدادرسانی با دستگاه های اجرایی بوده اما دستگاه قضایی نیز آماده ارائه هرگونه خدمت به مردم حادثه دیده است، افزود: در خصوص تامین امنیت شهرهای زلزله زده به روسای کل دادگستری استان های مربوطه تاکیدات ویژه‌ای شده است.

آملی لاریجانی بار دیگر به داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور تسلیت گفت و برای مجروحان و مصدومان این حادثه شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

لازم به ذکر است؛شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.3 ریشتر، استان کرمانشاه را لرزاند.

پزشکی قانونی گفته تا کنون برای 328 جان‌باخته این حادثه، جواز دفن صادر شده است.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی در تاریخ 22 آبان ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار