جهانگیری: همه امکانات کشور برای کمک به زلزله زدگان بسیج شده است/کار ساخت و اسکان موقت و دائم زلزله زدگان را به سرعت آغاز خواهیم کرد

معاون اول رئیس جمهور از بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان حادثه زلزله کرمانشاه خبر داد.

همه امکانات کشور برای کمک به زلزله زدگان بسیج شده است/کار ساخت و اسکان موقت و دایم زلزله زدگان را به سرعت آغاز خواهیم کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های كشته شدگان زلزله شب گذشته در استان كرمانشاه، از خداوند متعال برای همه در گذشتگان طلب مغفرت و علو درجات و برای مصدومان و آسیب دیدگان این حادثه طلب بهبود و شفای عاجل كرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به قدرت و بزرگی زلزله شب گذشته،‌ از این اتفاق كه منجر به داغدار شدن تعدادی از هموطنان عزیز كشورمان شد به عنوان حادثه ای بسیار تلخ یاد كرد و گفت : همانطور كه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تاكید كرده اند، همه امكانات كشور برای آواربرداری و كمك به مصدومان و سانحه دیدگان بسیج شده است.

وی با تاكید بر اینكه با حضور و همكاری تمام دستگاه ها به ویژه نیروهای مسلح ، همین امروز مشكلات ناشی از مسدود شدن جاده ها و معابر، قطع برق، گاز و آب مرتفع خواهد شد، اظهار کرد: با استانداران استان های كرمانشاه، ایلام، كردستان و خوزستان درباره این حادثه و میزان خسارت ها و تخریب های انجام شده و نیز نیازهای اصلی مردم و منطقه گفت و گو كرده ام.

جهانگیری با اشاره به اینكه بجز استان كرمانشاه گزارشی از كشته شدن شهروندان در سایر استان ها ارایه نشده است ،‌ تصریح كرد: بلافاصله پس از آوار برداری و رسیدگی آنی و سریع به مصدومان ،‌ فاز دوم كار برای انجام ساخت و ساز موقت و دایمی به منظور اسكان ساكنان مناطق زلزله زده را آغاز خواهیم كرد.

معاون اول رئیس جمهور از اعزام چندین فروند بالگرد برای كمک به ساكنان مناطق صعب العبور خبر داد و با اشاره به زمستانهای سخت منطقه ، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در زمینه استقرار كوتاه مدت و بلند مدت ساكنان مناطق زلزله زده بویژه روستاییان كه خانه هایشان تخریب شده است،‌ اقدامات ضروری را انجام دهد.

وی با ابراز تاسف از اینكه بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسكن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع كه چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی كند.

جهانگیری به حضور وزرای كشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در منطقه و نیز سفر رئیس جمهور برای بازدید از مناطق زلزله زده اشاره كرد و گفت: هیچ دستگاهی در ارسال امكانات مورد نیاز كه توسط استاندار كرمانشاه اعلام می شود نباید كوتاهی كند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزیر اقتصاد و دارایی و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور خواست تا منابع مالی مورد نیاز را هرچه زودتر تخصیص دهند تا در روند امداد و بازسازی خللی حاصل نشود.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهور وزرای راه و شهرسازی، نیرو و نفت گزارشی در خصوص میزان آسیب ها و نحوه كمک رسانی به منطقه ارایه كردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار