مربی و کارشناس فوتبال گفت: زمانی که پورغلامی به تیم جوانان آمد، دست به تغییرات زیادی زد که به نظرم ضروری نبود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد یاوری مربی فوتبال در گفت و گو با رادیو درباره چگونگی انتخاب بازیکنان تیم ملی جوانان توضیح داد: من از ابتدای سال ۹۶ به عنوان مدیر استعدادیابی تیم های فوتبال ملی پایه انتخاب شدم و وظیفه دارم همراه با کادر استعدادیابی در سراسر کشو رده های سنی امید را رصد کنیم و تیم را به حدی برسانیم که سرمربی تحویل بگیرد.


او افزود: سیری که این تیم برای رسیدن به مسابقات طی کرد، طبیعی بود. از مسابقات لیگ پارسال ۹۰۰ نفر بازیکن درصد شدند. این نفرات به دو اردوی همدان و بوشهر دعوت و ۹۰ نفر از بین بازیکنان این دو اردو انتخاب شدند. طی ۳ مرحله اردو، تعداد بازیکنان را به ۵۰ نفر رساندیم و بعد از آن 3 مرحله عملی داشتیم. به دلیل این که سرمربی کمی دیر انتخاب شد، ما زمان بیشتری با تیم کار کردیم و در ۴ اردو با آن ها بودیم.

یاوری درباره علت عدم راهیابی تیم ملی فوتبال جوانان به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی زیر 19 سال آسیا بیان کرد: این موضوع که کادرعوض شده است و تیم طی ۲ ماه تشکیل شده است، درست نیست. از اسفند سال گذشته  فدراسیون برای تیم جوانان برنامه داشت. فرهاد پورغلامی، سرمربی تیم ۲ ماه قبل از مسابقات این مسئولیت را برعهده گرفت. از من نیز دعوت کرد که به عنوان کمک در تیم حضور داشته باشم که بنده به دلیل اینکه نمی توانستم بطور متمرکز همکاری کنم، قبول نکردم.


کارشناش فوتبال خاطر نشان کرد: من ۳۵ بازیکن در اختیار کادر جدید قرار دادم. وقتی پورغلامی آمد، تغییراتی به وجود آورد و نفرات جدیدی اضافه و تعدادی نیز حذف شدند. البته پورغلامی مسئولیت سنگینی را قبول کرده بود. باید ببینیم چه مشکلات و ایرادات ریشه ای وجود دارد. تیم ۲ و ۳ اردوی خارجی داشت و بهترین حمایت از آن انجام شده بود. شاید بهتر بود که تغییرات کمتری صورت می گرفت. چون بازیکنان ۴ ماه بود که با هم بودند و به سطح خوبی رسیده بودند.

 

 

انتهای پیام/

 

اظهارت یاوری درباره تیم ملی فوتبال جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار