امیر رجبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده است

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده استامیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی را در محور قصرشیرین به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده سامانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش با بیان اینکه این بیمارستان با تمام امکانات شروع به کار کرد، ادامه داد: در کنار این بیمارستان صحرایی در همان ساعات ابتدایی یک بیمارستان دیگر را از ارومیه به منطقه فراخواندیم که در حال حاضر در منطقه سرپل ذهاب مستقر هستند.

وی تصریح کرد: سپس یک سامانه جراحی را از اصفهان به سمت منطقه اعزام کردیم که در حال حاضر در پادگان ابوذر سرپل ذهاب در حال خدمت رسانی است و در کنار آن یک سامانه متحرک جراحی متعلق به نیروی هوایی در پادگان ابوذر مستقر خواهد شد.

امیر رجبی با بیان اینکه 6 تیم تخصصی به منطقه زلزله زده اعزام شدند، گفت: در حال حاضر 6 تیم در تهران و سایر استان‌ها در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به منطقه زلزله زده اعزام شوند و همچنین دو تیم 15 نفره از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آموزش پزشکی ارتش در منطقه حضور دارند.

فرمانده سامانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش افزود: سامانه بهداشت و درمان ارتش تمام خدمات را در بیمارستان 520 ارائه می‌کند و تاکنون بیش از 200 نفر از مصدومان به این بیمارستان ارجاع داده شده‌اند و در کنار آن تا ساعتی پیش 20 عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده و 20 عمل دیگر در نوبت انجام است.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعات مصدومان تاکنون بیش از 500 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 300 نفر به بیمارستان پادگان ابوذر که سامانه‌های جراحی و بیمارستانی در آن مستقر است، مراجعه کرده‌اند و مورد مداوا قرار گرفتند.

امیررجبی افزود: به تمام بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی آماده‌باش صددرصد داده شده تا در صورت نیاز مصدومان با بالگردها و هواپیماهای ترابری به این بیمارستان‌ها منتقل شوند.

فرمانده سامانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش تصریح کرد:‌ بیمارستان‌های سنندج، همدان و خرم آباد که از واحدهای نزدیک به محل حادثه هستند، آماده‌اند تا در صورت نیاز از طریق زمین و با آمبولانس مصدومان را بپذیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه جلسه ستاد بحران برای بالا بردن کیفیت خدمت رسانی به زلزله زدگان با حضور یگان‌های ارتش برگزار شده، گفت: همه یگان‌ها آماده هستند تا به محض اعلام نیاز در منطقه حضور پیدا کنند؛ واحدهای اعزام شده مستقر شدند و در صورت نیاز تیم‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

امیر رجبی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تا چه میزان تجهیزات جدایی از نیروی انسانی در مناطق زلزله زده به کار گرفته شده‌اند، اظهار کرد: بیمارستان‌ صحرایی ارتش با امکانات کامل به عنوان اولین بیمارستان در منطقه زلزله زده استقرار پیدا کرده و در کنار واحد بیمارستانی پادگان ابوذر سر پل ذهاب آماده خدمات رسانی به مجروحان حادثه هستند.

فرمانده سامانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش ادامه داد: ما در حال حاضر تیم‌های جدید را به منطقه اعزام می‌کنیم تا اتاق‌های عمل بیمارستان ما به صورت 24 ساعته فعال باشند؛ تا کنون 6 تیم اعزام شدند و همان گونه که اعلام شد شش تیم دیگر نیز آماده اعزام هستند.

وی درباره تعداد مصدومانی که به بیمارستان‌های ارتش مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ در حدود 550 نفر به بیمارستان‌های ارتش مراجعه کرده‌اند که بسیاری از آنها به صورت سرپایی مداوا شدند و عده‌ای نیز بستری شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار