هشدار تجار و بازرگانان انگلیسی و اروپایی به ترزا می‌درباره برگزیت

تجار و بازرگانان انگلیسی و اروپایی هشدار داده اند اگر خیلی زود بر سر دوره انتقالی موافقت نشود، برخی از آن‌ها مجبور می‌شوند برنامه‌های جایگزین برگزیت را فعال سازی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بالا گرفتن نگرانی‌ها بر سر خروج احتمالی انگلیس از بزرگترین بلوک تجاری دنیا بدون دستیابی به قرارداد جدید، سبب شد تجار و بازرگانان انگلیسی و اروپایی، نخست وزیر این کشور را برای سرعت بخشیدن به گفتگو‌ها با اتحادیه اروپایی زیر فشار قرار بدهند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه از ۱۵ گروه تجاری و بازرگانی انگلیسی و اروپایی دعوت کرد برای گفتگو بر سر آینده فعالیت شان در انگلیس پس از برگزیت (خروج از اتحادیه اروپایی) گردهم بیابند.

ترزا می‌می خواست از آنان درخواست کند از راهبردی که او برای پیش بردن گفتگو‌های برگزیت در دستور کار دارد پشتیبانی کنند و آنان را ترغیب کرد شرکت‌ها و مشاغل خود را به خارج از انگلیس منتقل نکنند.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که پیشرفت در گفتگو‌های برگزیت بسیار کُند اتفاق می‌افتد و در نتیجه کسب و کار‌ها در انگلیس سردرگم و بلاتکلیف مانده اند.

تجار و بازرگانان انگلیسی و اروپایی هشدار داده اند اگر خیلی زود بر سر دوره‌ی انتقالی موافقت نشود، برخی از آن‌ها مجبور می‌شوند برنامه‌های جایگزین برگزیت را فعال سازی کنند.

نخست وزیر ترزا می‌خواهد با اتحادیه اروپایی به توافقی دست پیدا کند که بر اساس آن طرح کلی دوره‌ی زمانی اجرای برگزیت به مدت نزدیک به دوسال پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته شود و در این مدت دسترسی انگلیس به بازار واحد اروپا دست نخورده و بدون تغییر باقی بماند تا مقررات و تدابیر تازه‌ای اندیشیده شود.

کسب و کار‌های بین المللی مستقر در انگلیس در هفته‌های اخیر خیلی با صراحت و بی پروا نگرانی‌های خود را بیان می‌کنند. آن‌ها از این می‌ترسند که انگلیس بدون دستیابی به توافقنامه تجاری از اتحادیه اروپایی خارج شود و در نتیجه تکانه‌های شدیدی در بازار‌های جهانی به جا گذاشته و برخی زنجیره‌های تامین را با اخلال روبرو سازد.

مدیرکل شرکت بی دی آی آلمان به رویترز گفت: اروپایی‌ها در گفتگوهاشان با انگلیس بر حفظ وضعیت موجود برای کسب و کار‌ها و مشاغل در دوران انتقالی تمرکز کرده اند.

یوآخیم لانگ مدیر بی دی آی گفت: «درباره این گفتگو کردیم که پس از برگزیت چگونه به فعالیت مان ادامه بدهیم. همه‌ی ما خاطر نشان کردیم چقدر اهمیت دارد که در دوره‌ی انتقالی با وضعیتی که هم اکنون در آن قرار داریم تفاوتی اتفاق نیافتد و حفظ وضعیت موجود برای صنایع بسیار بسیار سودمند خواهد بود.»

استفان کامپیتر، رئیس انجمن کارفرمایان آلمان از هر دو طرف ماجرا خواست از هر گونه ابهام دوری کرده و به سرعت تصمیم بگیرند. وی ابراز امیدواری کرد انگلیس و اتحادیه اروپایی قرارداد تجاری تازه‌ای امضا کنند.

کامپیتر افزود: «گفتگو‌های بسیار سازنده‌ای در لندن داشتیم. درباره مواضع گروه‌های صنعتی اروپایی و آلمانی تبادل نظر کردیم. نیاز است که تصمیم گیری درباره طلاق (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپایی) خیلی سریع اتفاق بیافتد تا شرکت‌ها بتوانند برای آینده برنامه ریزی کنند.»

انتهای پیام/

هشدار بازرگانان به نخست وزیر انگلیس در خصوص مذاکرات برگزیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار