کولیوند خبر داد؛

عمل‌های جراحی پیوند اعضاء زلزله‌زدگان با موفقیت‌ انجام شد‌/ انتقال 250 مصدوم زلزله‌ به تهران

سرپرست اورژانس کشور گفت: تعداد 250 مصدوم از مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه به تهران‌ منتقل شده است.

عمل‌های جراحی پیوند اعضاء زلزله‌زدگان با موفقیت‌ انجام شد‌/ انتقال 250 مصدوم زلزله‌ به تهرانبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین‌ کو‌لیوند سرپرست اورژانس کشور در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌ زده غرب کشور صبح امروز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله تعداد 100 گروه ویژه به منطقه اعزام و 7 هزار مصدوم به شهرهای کرمانشاه، همدان و تهران منتقل شده‌اند.

وی بیان کرد: خوشبختانه از نظر نیروی انسانی تیم‌های واکنش سریع، تجهیزات پزشکی، منابع انسانی‌ و فرآورده‌های خونی هیچ کمبودی‌ نداریم‌ و تیم‌های فوریت‌‌های پزشکی جزء اولین گروه‌هایی بودند که پس از وقوع زمین لرزه‌ در منطقه مستقر‌ شده‌اند.

کولیوند‌ با بیان اینکه مصدومان زیر آوار تا دیروز غروب‌ به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، افزود: مصدومان قطع عضو برای انجام عمل پیوند به وسیله اورژانس هوایی به کرمانشاه‌ منتقل شده و خوشبختانه عمل‌های جراحی آنها با موفقیت‌ انجام شد‌.

وی با اشاره به اینکه 250 مصدوم زلزله‌ کرمانشاه به تهران منتقل شده‌اند، افزود: آمبولانس‌های ما با هدف ارائه خدمات بهداشتی تکمیلی و رسیدگی به آسیب‌دیدگان به روستاها و محلات مختلف اعزام شده‌اند و همکاران بهداشتی در حوزه مسائل بهداشتی‌ به همراه تیم حمایتی‌ روحی و روانی اورژانس برای جلوگیری از آسیب‌های روحی و روانی نیز در منطقه مستقر هستند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: بیش از 7 هزار نفر در اثر وقوع زمین لرزه کرمانشاه‌ مصدوم شده و همچنین تعداد 4 هزار نفر به صورت سرپایی به وسیله عوامل اورژانس‌ درمان شده‌اند.

وی تأکید کرد: تعداد هزار و 250 نفر از مصدومان در کرمانشاه، 60 نفر در همدان و 250 نفر در تهران بستری و بقیه مصدومان از مراکز درمانی مرخص‌ شده‌اند.

کولیوند‌ گفت: اعزام مصدومان به 2 صورت زمینی و هوایی بسیار موفقیت‌آمیز بوده و این نشان دهنده مهارت بالای عوامل اورژانس است زیرا این حجم از اعزام مصدومان بی سابقه است.

وی یادآور شد: تعداد 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس‌ و 70 دستگاه آمبولانس به وسیله اورژانس به مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه اعزام شده است.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از اقدامات اورژانسی برای زلزله‌زدگان غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عزیزالله
۱۷:۱۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
خداوند عزیز خیر بده به عزیزانی که کمک می کنند این عزیزان را ازیر اوار نجات بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
تسلیت میگم .بسیار خوب وعالی
آخرین اخبار