جودکی:

دانشجویان خارج از کشور می‌توانند بیمه شوند

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: دانشجویان خارج از کشور می‌توانند بیمه شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جودکی مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اداره کل اتباع قریب به ٢ سال است در ساختار سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است، اظهار کرد: پوشش بیمه ای ایرانیان مقیم خارج از کشور و اتباع بیگانه مقیم داخل کشور و تدوین راهبرد توافق نامه های جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه تامین اجتماعی ماموریت های این اداره کل است.

وی به گروه‌های ایرانی مقیم خارج از کشور که می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند، اشاره کرد و گفت: یک گروه از ایرانیان که تحت عنوان نیروهای فنی و مهندسی از طریق شرکت های داخلی به سایر کشورها اعزام می شوند که باید از طریق دفتر مرکزی شرکت اعزام کننده، لیست حق بیمه این افراد ارسال و پرداخت شود. بیمه این افراد از نوع اجباری است.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: گروه دیگر از ایرانیان خارج از کشور که در خارج از کشور ساکن هستند، اعم از اینکه شاغل یا غیر شاغل هستند و یا حتی دانشجویان مقیم خارج از کشور نیز می توانند متناسب با دستورالعمل بیمه ایرانیان خارج از کشور برای بیمه پردازی اقدام کنند.

وی گفت: ماهیت بیمه این دسته از ایرانیان خارج از کشور، اختیاری است و به طرق مختلف می توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن تامین اجتماعی اقدام کنند.

جودکی با بیان اینکه مراجعه شخص یا وکیل وی به شعب تامین اجتماعی در کشور و ثبت تقاضا برای بیمه پردازی یکی از راه‌هایی است که ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند برای بیمه شدن انتخاب کنند، افزود: مراجعه به کارگزاری های رسمی برون مرزی نیز راه دیگر است.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: ٢٠ کارگزار رسمی برون مرزی تامین اجتماعی در کشورهای ارمنستان، اتحادیه اروپا، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، عراق، چین، آذربایجان، عمان، قطر، کویت، کانادا، گرجستان و مالزی فعال هستند که نام کارگزار و شماره تلفن و آدرس پست الکترونیک آن‌ها در سایت اتباع سازمان تامین اجتماعی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین سامانه ای در اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.mss.tamin.ir تعریف شده که متقاضیان بیمه ایرانیان خارج از کشور می توانند به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.


جودکی تاکید کرد: ایرانیان خارج از کشور که متقاضی بیمه تامین اجتماعی هستند سابقه حق بیمه برای آن ها شرط نیست، گفت: اما سن متقاضیان باید ١٨ تا ٥٠ سال باشد و چنانچه نزد سازمان تامین اجتماعی سابقه قبل حق بیمه داشته باشند آن میزان به مازاد سن اضافه می شود. به عنوان مثال اگر فردی ٣ سال سابقه حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی دارد و ٥٣ سال سن دارد، می‌تواند بیمه پردازی خود را آغاز کند.

مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی افزود: اگر متقاضی بیمه خارج از کشور ١٠ سال سابقه حق بیمه داشته باشد، شرط سنی برای این افراد لحاظ نمی شود.

وی با اشاره به اینکه پایه دستمزد و نرخ حق بیمه را متقاضیان بیمه ایرانیان خارج از کشور می توانند انتخاب کنند، اظهار داشت: افرادی که مزایای فوت و بازنشستگی را انتخاب کنند، ١٦ درصد ( ١٤ درصد بیمه شده ، ٢ درصد دولت) حق بیمه پرداخت می کنند، اگر تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را انتخاب کنند، ٢٠ درصد حق بیمه( ١٨ درصد بیمه شده ، ٢درصد دولت) پرداخت می کنند و در صورتی که خدمات درمان را علاوه بر مزایای فوق انتخاب کنند ٩ درصد هم بیشتر باید حق بیمه پرداخت کنند.

جودکی با بیان اینکه بیمه ایرانیان خارج از کشور ارمغان سازمان تامین اجتماعی است، گفت: امکان برای بیمه پردازی متقاضیان این نوع بیمه فراهم شده و همچنین در صورتی که ایرانیان خارج از کشور سابقه قبلی نزد سازمان دارند، می‌توانند سوابق خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

شرایط بیمه ایرانیان خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام یک سوال :اگر دانشجویی در خارج کشور مثل آمریکا درس بخواند وخواهد که بیمه بازنشستگی رد کند ومعلوم نباشد که بعداز تحصیل بر میگردد ایران یا نه باید چه بیمه ای پرداخت کند که چه در ایران باشد یا در امریکا بتواند از مزایای آن بهرمند شود
آخرین اخبار