ادامه آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان بانه/اعزام 3 دستگاه آمبولانس، دو پزشک و یک پرستار

با گذشت حدود 30 ساعت از زلزله شدید شامگاه یکشنبه که سطح وسیعی از استان‌های غربی کشور را لرزاند، خوشبختانه گزارشی از خسارات احتمالی در شهرستان بانه گزارش نشده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فلاحی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بانه گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه شامگاه یکشنبه، اعضای این ستاد در فرمانداری بانه تشکیل جلسه اضطراری دادند و تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، درمانی و خدمات‌رسانی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند که هنوز هم ادامه دارد.

وی  افزود: با وجود آنکه بررسی‌های اولیه برای جستجوی خسارات احتمالی از اولین دقایق پس از زمین لرزه آغاز شد، اما این تردید وجود داشت که بر اثر تاریکی هوا، مشاهدات کارشناسان و مراجع اداری کامل نبوده و نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد؛ از این رو تمامی بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، آتش‌نشانی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شدند روز دوشنبه بررسی‌های خود را ادامه دهند.

فلاحی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده خوشبختانه تاکنون هیچ مورد خسارات جانی و مالی، آسیب‌دیدگی و تخریب اماکن و تأسیسات روی نداده است و تنها در برخی ابنیه و ساختمان‌های قدیمی و فرسوده، ترک‌های جزئی مشاهده شده است.

وی ضمن قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران به خاطر حضور و آمادگی به موقع، از مردم و شهروندان نیز خواست برای اطلاع از اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به زلزله و موارد پیرامون آن، مراتب را از طریق مراجع رسمی، روابط عمومی فرمانداری و ادارات و خبرگزاری‌ها رصد نمایند و از توجه به شایعات بی‌اساس و هرگونه اضطراب و نگرانی، خودداری کنند.

فرماندار شهرستان بانه با ابراز تأسف و تأثر از حادثه دلخراش زلزله و پیامدهای ناگوار آن برای هموطنانمان در استان کرمانشاه، ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان، سلامتی و شفای مصدومان را از درگاه خداوند مسئلت نمود.

فلاحی در ادامه از اعزام 3 دستگاه آمبولانس، دو نفر پزشک عمومی و یک نفر پرستار با دراختیار داشتن تجهیزات پزشکی و دارو به مناطق زلزله‌زده خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان و با مشارکت مردم نیکوکار منطقه، اکیپ‌های امدادی و کمک‌های بیشتری نیز اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/م
منبع:فارس

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی، درمانی و خدمات‌رسانی دربانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.