یونیسف:

بیماری فلج اطفال، بدون هماهنگی افغانستان و پاکستان ریشه کن نمی‌شود

یونیسف می‌گوید: برای ریشه‌کن ساختن بیماری فلج اطفال، به همکاری و هماهنگی میان تیم‌های صحی افغانستان و پاکستان نیاز است.

بیماری فلج اطفال، بدون هماهنگی افغانستان و پاکستان ریشه کن نمی شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که برای ریشه‌کن ساختن بیماری پولیو یا فلج اطفال، به همکاری و هماهنگی میان تیم‌های صحی افغانستان و پاکستان نیاز است.

جین گاوف، رئیس حوزه جنوب آسیای یونیسف اخیراً از نقاط صفری خط دیورند در سپین‌بولدک دیدار کرده و روند تطبیق واکسین فلج اطفال بر کودکانی که از پاکستان با خانواده‌هایشان به افغانستان بر می‌گردند را ارزیابی کرده است.

او می‌گوید که امسال افغانستان و پاکستان شاهد واقعات متعدد ویروس فلج اطفال بوده و این مساله نشان می‌دهد که ویروس فلج اطفال مرز نمی‌شناسد.

خانم گاوف گفته است: «حقیقت این است که شما نمی‌توانید قلج اطفال را بدون هماهنگی میان تیم‌های صحی در داخل افغانستان و پاکستان و یا هم بدون پاسخ‌دهی میان‌مرزی در مناطقی چون سپین بولدک، ریشه‌کن سازید.»

آمار یونیسف نشان می‌دهد که از آغاز سال روان میلادی تاکنون بیش از ۴۴هزار کودک افغان زیر سن ده سال هنگام برگشت به افغانستان در ۱۹ پوسته تطبیق واکسین در امتداد خط دیورند واکسین فلج اطفال را دریافت کرده‌اند.

این اداره تاکید می‌کند که هنوز هم افغانستان و پاکستان دو کشوری در جهان هستند که ویروس فلج اطفال از کودکان، قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمار این اداره، از آغاز سال روان میلادی تاکنون ۹ واقعه مثبت در افغانستان و پنج واقعه نیز در پاکستان ثبت شده است.

 انتهای پیام/

 

برچسب ها: فلج اطفال ، یونیسف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.