تاکید نجفی به رعایت بردباری در شهرهای کلان

نجفی در صفحه اینستاگرامش پستی را به روز جهانی بردباری اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ١۶ نوامبر ١٩٩۵ توسط کشورهای عضو یونسکو  به عنوان روز بردباری نام گذاری شده است و طبق منشور یونسکو  "صلح، اگر که قرار است پایدار بماند، باید بر اساس همبستگی معنوی و عقلانی بشر بنا شود" . در دین مبین اسلام نیز به صبر و بردباری تاکید بسیاری شده است.

محمد علی نجفی شهردار تهران به مناسبت روز بردباری پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر و ضمن تاکید بر ضرورت این امر در روند زندگی شهری عنوان کرد: بردباری  فضیلتی برای زیستنِ محترمانه شهروندان در کنارِ هم و دوری جستن از عدم تحمل دیگران و «نابردباری» است.

نجفی نوشت:
"امروز روز جهانی «بردباری» است؛ روزی مهم در تقویمِ مشترک جهانی که شهرنشینانِ جهان به ویژه ساکنین کلانشهر‌ها امروز بیش از هر زمانی نیازمند توجه به آن هستند. مرورِ خشونت‌هایی که در کلانشهر‌ها به واسطه مشکلاتِ گوناگون، شهروندان به هم روا می‌دارند، ضرورت «بردباری» و «مدارا» را بیش از همیشه نمایان کرده است.

به باور ما، «مدارا» ضرورتی برای رعایت حقِ شهروندی و قوی‌ترین پیش نیاز برای آشتی است. بردباری همچنین فضیلتی برای زیستنِ محترمانه شهروندان در کنارِ هم و دوری جستن از عدم تحمل دیگران و «نابردباری» است.

بیایید از امروز قدرت تحملمان را بالاتر ببریم و با یکدیگر در شهر «بردبارانه»‌تر رفتار کنیم."



انتهای پیام/


روز جهانی بردباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار