عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:اربعین بزرگ‌ترین تظاهرات و راهپیمایی تاریخ است که در هیچ‌یک از تواریخ گذشته ملت یا دینی با این عظمت راهپیمایی نبوده و نداشته‌اند و نخواهند داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام‌ محمدتقی رهبر  اظهار کرد: مسؤولان باید هر سال روند کار ورود و خروج زائران حسینی را تسریع بخشند تا میدان را برای شیاطین و سوءاستفاده‌گرها باز نباشد و باید کمک کنند تا در ثواب این حرکت شریک باشند.

وی با تأکید بر اینکه اربعین بزرگ‌ترین تظاهرات و راهپیمایی تاریخ است تأکید کرد: در هیچ‌یک از تواریخ گذشته ملت یا دینی با این عظمت راهپیمایی نبوده و نداشته‌اند و نخواهند داشت چراکه در نهضت سیدالشهدا کاری که اباعبدالله(ع) برای از بین رفتن ظلم کرد باید در ذهن‌ها بماند؛ هشداری باشد برای مستکبران که انقلاب شیعه این‌چنین توانی دارد که میلیون‌ها انسان را با فریاد لبیک یا حسین به میدان بیاورد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این درس عبرتی است برای دوستان و هم برای دشمنان؛ برای دوستان این است که بدانند با تکیه‌ بر مکتب سیدالشهدا می‌توانند در مقابل هرگونه زورگویی بایستند و دشمن را شکست بدهند و درس عبرتی است برای شیعه و غیر شیعه زیرا غیر از شیعه در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند ولی شیعه طلایه‌دار این حرکت است.

رهبر خاطرنشان کرد: لبیک یا حسین نشان این است که امام حسین(ع) نمی‌خواست اسمش بماند، می‌خواست راهش بماند مکتب او و عدالت علی(ع) زنده بماند؛ بنابراین درس‌های بسیاری در این راهپیمایی بزرگ اربعین است که همان‌طور که گفتیم بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخی است که نظیر آن نبوده و این نشان‌دهنده ظرفیت بالایی است که فرهنگ اسلامی ما به‌ ویژه تشیع دارد که می‌تواند میلیون‌ها انسان را در یک منطقه و با پای پیاده و سختی راه به میدان بیاورد.

وی افزود: این حرکت پشت دشمنان را می‌لرزاند؛ به دوستان همدلی و همیاری و هم‌آوایی می‌آموزد که در مقابل ظلم تسلیم نشود و در حقیقت تظاهرات اربعین تجدید حیات عاشورایی و زمینه‌سازی برای عظمت اسلام است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: همدلی، همیاری و پذیرایی که از این مردم می‌کنند این ایثارگری که به عده‌ای می‌کنند، آن مادری که بچه‌اش را به دوش کشیده، دیگری که با عصا و پای پیاده می‌رود و آن جوانان برومند، این‌ها درس‌هایی است جا دارد روی این موضوعات مانور داده شود و بیان شود و بازگویی و بازخوانی شود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: همان‌طور که امام حسین(ع) برای مظلومان و مقابله با ظلم قیام کرد این‌ها درس‌های سیاسی و همبستگی و امید هم دارد و جا دارد که ناطقان و خطیبان از این فرصت استفاده کرده و مسلمانان را به حمایت از مظلوم دعوت کنند، در فلسطین و سوریه شکست آمریکا و سیاستش را می‌بینیم این حرکت‌ها باید به حمایت از مظلوم و شکستن بت‌های ظلم باشد.

رهبر اضافه کرد: این حرکت برای جهان اسلام و مظلومان می‌تواند درس باشد و هم برای دیگران که در شرایط امنیت هستند کمک کنند به این مظلومین؛ کمک دفاعی، کمک مالی و تبلیغی و هر نوع کمکی می‌توانند بکنند و نظاره‌گر این اتفاقات نباشند.

وی افزود: کمترین کاری که دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانند برای تسهیل ورود و خروج مردم انجام دهند، فراهم کردن این امکانات است و از نظر زمانی هم مردم را مساعدت کنند و معطل نکنند؛ اخیراً حدود 25 هزار ویزای تقلبی مأمورین اطلاعاتی ضبط کردند مسؤولان باید روند کار را تسریع بخشند تا میدان را برای شیاطین و سوءاستفاده گرها باز نکنند باید کمک کنند تا در ثواب این حرکت شریک باشند.

 

انتهای پیام/م

 

حرکت‌های مردمی باید در حمایت از مظلوم و شکستن بت‌های ظلم باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار