در حاشیه نشست هیئت دولت؛

بطحایی: کلاس‌های درس دانش آموزان مناطق زلزله زده از هفته آینده آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: نهایت تلاشمان را به کار می‌گیریم تا از هفته آینده دانش آموزان مناطق زلزله زده به تحصیل خود ادامه دهند.

بطحایی: کلاس‌های درس دانش آموزان مناطق زلزله زده از هفته آینده آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آسیب‌های وارد شده به مدارس مناطق زلزله غرب کشور، اظهار کرد: در 5 شهرستان استان کرمانشاه برخی از مدارس بر اثر زلزله غیرقابل استفاده شدند.

وی با بیان اینکه در استان کردستان و ایلام صدماتی به ساختمان‌ مدارس وارد شده است، گفت: اعتباراتی در این زمینه پیش بینی شده است و بعد از تخصیص این اعتبارات به طور قطع بازسازی مدارس آغاز می‌شود.

بطحایی تأکید کرد: مدارسی که به دلیل صدمات وارد شده سازه‌هایش غیر ایمن شده به سرعت مقاوم سازی‌ خواهد شد و در این فاصله از سیاست دو شیفته کردن مدارس بهره می‌گیریم تا در درس دانش آموزان وقفه‌ای  ایجاد نشود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانکس هم راهکاری است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، گفت:‌ در برخی روستاها اگر مجبور شویم از کانکس‌ها استفاده می‌کنیم تا دانش آموزان با مشکل وقفه در تحصیل مواجه نشوند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول ما حفظ جان و ایمنی دانش آموزان است، گفت: به زودی در مناطق زلزله زده تحصیل دانش آموزان از سرگرفته می‌شود.

بطحایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مدارس تا چه زمانی تعطیل هستند، گفت: ما نهایت تلاشمان را به کار می‌گیریم تا از هفته آینده با سیاست دو شیفته کردن و یا ارسال کانکس دانش آموزان تحصیل خود را آغاز کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از این دانش آموزان تمام اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند آیا برنامه‌ای برای پیگیری وضعیت این دانش آموزان دارید، گفت: برنامه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزانی که خانواده‌شان را از دست داده‌اند داریم و امیدواریم بتوانیم آستانه تحمل دانش آموزان را در برابر این گونه حوادث بالا ببریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امدادرسانی‌ها ظاهرا از نظر مردم جالب توجه نبوده است، بیان کرد: در دولت هم این موضوع مطرح و گزارش مفصلی در این زمینه ارائه شد؛ رئیس جمهور در این زمینه دستورات لازم را به دستگاه‌های ذیربط داد.

بطحایی گفت: اگر اختلالی در توزیع امکانات وجود دارد این موضوع به آموزش و پرورش بازنمی‌گردد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره نحوه مدیریت خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان اضافه کرد: خدمات مشاوره‌ای برای دانش آموزان در مناطق زلزله زده به صورت ویژه در نظر گرفته شده است و به زودی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل کلاس‌های درس در کانکس‌ها در مناطق زلزله زده بیان کرد: کانکس‌هایی که در اختیار این مناطق قرار می‌دهیم موقت هستند و بعد از ساخت مدارس، جمع آوری می‌شوند و استفاده از کانکس‌ها برای جلوگیری از عقب نماندن دانش آموزان از تحصیلشان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار