سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

6 مصدوم بر اثر رانش زمین در شهرستان پارس‌آباد/ پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

رانش زمین در شهرستان پارس آباد 6 مصدوم برجای گذاشت/ پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاهبهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در مجموع 433 تن در حادثه زلزله کرمانشاه جان خود را از دست دادند و 7 هزار و 817 تن نیز مجروح شدند.

وی افزود: همچنین وقوع زلزله شب گذشته در جمهوری آذربایجان موجب رانش زمین در شمال غرب کشور و شهرستان پارس آباد استان اردبیل شد که در پی آن بخشی از ساختمان‌های مسکونی ترک خورده و در اثر وقوع زلزله 5.4 ریشتری در ساعت 23:17:59 در استان اردبیل شش تن مصدوم شدند و 5 تن از این مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند و در حال حاضر یک تن نیز در بیمارستان بستری شده است.

عملیات جستجو در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پایان یافت

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: عملیات آواربرداری برای نجات زیرآوار ماندگان در مناطق زلزله زده کرمانشاه به پایان رسید و با توجه به اینکه حدود 30 هزار واحد مسکونی در این مناطق بر اثر زلزله تخریب شدند و یا آسیب دیدند، به ساکنان آن‌ها اسکان اضظراری داده شد.

وی اذعان کرد:‌ یکی از نیازهای اساسی مردم زلزله زده استان کرمانشاه برای جلوگیری از سرما و نفوذ باران به چادرهایشان نایلون است و هموطنانی که قصد کمک غیرنقدی دارند، می‌توانند نایلون تهیه و به پایگاه‌های هلال احمر تحویل دهند تا جمعیت هلال احمر این کمک های مردمی را به مناطق زلزله زده منتقل کند.

لزوم تامین سیستم گرمایشی و تهیه نایلون برای چادرهای زلزله زدگان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در حال تامین سیستم گرمایشی برای زلزله زدگان هستیم و قرار است هلال احمر سیستم گرمایشی ایمنی را برای داخل چادرها تامین کند.

وی در پایان عنوان کرد: جای هیچ نگرانی نیست و در منطقه سرپل ذهاب زندگی جریان دارد و تمام دستگاه‌ها جهت خدمت ر‌سانی به آسیب دیدگان زلزله در منطقه حضور دارند.

هشدار سازمان مدیریت بحران به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

گفتنی است، سازمان مدیریت بحران نیز به مردم مناطق زلزله زده هشدار داد: در صورت بارش باران مردم از خانه های آسيب ديده در مناطق زلزله زده استفاده نکنند.

همچنین مردم در زمان بارش باران، چادرهای خود را در مکان هایی نصب کنند که در مسیر سیلاب نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار