اقطار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

همدانی‌ها پیشتاز کمک رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه/ کمک‌های نقدی مردمی به ۴۰۰ میلیون تومان رسید

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: استان‌های همدان، کردستان، اصفهان و فارس تاکنون بیشترین میزان کمک های مردمی را به استان زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند.

همدانی‌ها پیشتاز کمک رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه/ کمک‌های نقدی مردمی به ۴۰۰ میلیون تومان رسیدفرهاد اقطار رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مردم همدان تا کنون پیشتاز ارسال انواع کمک های مردمی در حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه بودند.

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۵ کامیون و ۴۰ دستگاه نیسان که بار آن‌ها شامل اقلام مورد نیاز و ضروری زلزله زدگان بوده است از سوی اداره کل بهزیستی سایر استان ها و بهزیستی استان تهران به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رسیده است.

اقطار تصریح کرد: کمک‌های مردمی از سایر استان‌های کشور ویژه زلزله زده‌‌ها به استان کرمانشاه ارسال شده است و تاکنون استان های همدان، کردستان، اصفهان و فارس بیشترین میزان کمک های مردمی را به استان زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند.

وی تاکید کرد: ۵۰ دستگاه خودروی آفرود ویژه مناطق صعب‌العبور چون شهرهای ازگله و ثلاث باباجانی که کانون اصلی وقوع زلزله بوده است، از عصر دیروز وارد این مناطق شدند.

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سرعت امدادرسانی در دو شهر ازگله و ثلاث باباجانی به دلیل صعب العبور بودن، پایین بود و با ورود خودروهای آفرود بهبود می‌یابد و بخش گسترده ای از نیازهای زلزله زدگان تا پایان امروز تامین می‌شود.

اقطار اضافه کرد: دو دستگاه سرویس بهداشتی سیار از سوی عوامل سازمان بهزیستی از امروز پنج‌شنبه در شهر ثلاث باباجانی و ازگله مستقر شدند و توزیع وسایل بهداشتی به ویژه اقلامی چون پوشک برای کودکان نیز به طور همزمان انجام می شود.

وی یادآور شد: ماشین های کامیون و نیسان فوق محتوی انواع موادغذایی، نان، کنسرو، پتو، لباس گرم و وسایل گرمایشی بوده و تا حدودی نیاز آسیب دیدگان زلزله را مرتفع کرده است، اما زلزله زدگان به ویژه در روستاهای استان کرمانشاه همچنان با کمبود اقلام ضروری مواجه هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: رقم کمک های نقدی مردمی به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و این مبلغ در جهت برطرف کردن نیازمندی های اولیه آسیب دیدگان زلزله که دچار معلولیت شده اند، هزینه می شود.

اقطار با اشاره به خرید و توزیع وسایل کمک توانبخشی برای افرادی که در این حادثه ناگوار دچار معلولیت شده اند، یادآور شد: بعد از ساماندهی اولیه و استقرار زلزله زدگان نوع نیازهای آن‌ها با توجه به نوع آسیب دیدگی‌شان تغییر می کند.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور بر اساس نوع نیاز زلزله‌زدگان، خدمات رسانی آن‌ها را با جدیت دنبال می‌کند و همراهی و همدلی مردم، بسیاری از این نیازها را تاکنون تامین کرده است.

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: علی رغم پیشنهادهایی که از نهادهای امدادی دیگر کشورها داشتیم، به علت حضور به موقع مردم و ارسال کمک‌های مردمی، تاکنون به دریافت کمک‌های فوق نیازی نبوده است.

اقطار با اشاره به تأخیر امدادرسانی به روستاها به دلیل انسداد مسیرهای دسترسی، تصریح کرد: با توجه به مسدود بودن مسیر بسیاری از روستاهای زلزله‌زده، برخی از روستاییان خودشان برای دریافت و برداشت اقلام مایحتاج خود اقدام کنند، اما توزیع این اقلام هم اکنون با نظم بیشتری انجام می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، زلزله‌زدگان هنوز به اقلامی چون پتو، چادر و پیک‌نیک احتیاج دارند و با توجه به در پیش بودن افزایش سرمای هوا، نیاز زلزله زدگان به این قبیل اقلام نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دبیرخانه ستاد مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور افزود: کمک های مردمی به سازمان بهزیستی کشور ویژه زلزله زدگان از استان تهران تاکنون شامل ۱۰ کامیون حاوی لباس گرم، چادر، مواد غذایی، خرما، نان، وسایل گرمایشی و بهداشتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
همدان و کرمانشاه همیشه در کنار هم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
همه مردم ایران گل کاشتند، همدانی ها بیشتر
دستشون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
درود بر همدانی های عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
دم همه همدانی ها گرم
آخرین اخبار